دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وودی آلن در تالار حافظ

نمایش «این آب آشامیدنی نیست» نوشته وودی آلن به کارگردانی داوود بنی­ اردلان در تالار حافظ به روی صحنه می­‌رود.
کد خبر : 56040

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اثر، نمایش «این آب آشامیدنی نیست» نوشته وودی آلن با ترجمه نگار شاطریان و کارگردانی داوود بنی‌­اردلان از 14 دی­ ماه هر شب در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.


«این آب آشامیدنی نیست» نخستین تجربه‌ نمایشنامه‌نویسی وودی آلن در برادوی است، تجربه‌ای که بر اساس شوخی‌های فراوان کلامی، دیالوگ­‌های کوتاه، متنوع و خنده‌­آور بنا شده است. وودی آلن این نمایش را کمدی سرشار از شوخی می‌­داند و می‌گوید، این چنین شوخی‌نویسی‌­هایی نمی‌گذارد مخاطب حواسش به شخصیت و جهان پیرامونش باشد، از این­‌روست که در این اثر ما با سیرکی عجیب و غریب به نام سفارت آمریکا به عنوان نماد جهان معاصرمواجهیم. این سیرک را والتر، ماریون، دروبنی، مگی، سلطان، کروجاک و... شخصیت‌های نمایشی آلن نمایندگی می‌کنند، دیوانگانی که هر یک نماینده‌ی گوشه‌ای از جهان امروز، آمریکای دهه‌ شصت، کشورهای نفت خیز عربی و غیره­ هستند . از این‌رو است که این نمایندگان همه دچار لکنت­ هستند، لکنت در رفتار، گفتار و... و آلن با طنزش این لکنت‌ها را تشدید کرده و سیرکی مهیج بنا نهاده، کافی است کمی با شخصیت‌ها و دنیای نمایشی این آب آشامیدنی نیست همراه شویم تا از نبوغ وودی آلن در تصویر جهان آشفته امروز لذت ببریم.


عزت مهرآوران، سپند امیرسلیمانی، سینا رازانی، پگاه طبسی نژاد، آیدا صادقی، حسین کشفی، محمد رضا خلج زاده، رضا افشار، علی دولتشاهی، داریوش سام­زاده، رامتین هداوندخواهی در این نمایش به ایفای نقش می­پردازند.


همچنین احسان مرادخواهی مدیر تولید، علی بوستان موسیقی، داوود بنی اردلان طراح صحنه، لیلا جعفری دستیار و برنامه­ریز، ماهرخ سلیمانی طراح لباس، اشکان قازانچایی طراح پوستر، مهسا سلیمانی و نسرین لطفی منشی صحنه، مارال مومنی روابط بین­الملل، مریم نراقی مشاور رسانه‌ای، ایلیا شمس روابط عمومی و تبلیغات مجازی و رز ارغوان اذر عکاسی این اثر را برعهده دارند.


داوود بنی‌اردلان پیش از این نمایش­هایی چون «قصه‌­های ایرانی»، «مجلس ضربت­زدن»، «قصه­های ایرانی»، «مجلس ضربت­ زدن»، «فوتبال»، «داستان گرگ­‌هایی که...»، «سست»، «تو دهنتو می‌­بندی یا من» و ... را به روی صحنه برده است.


نمایش «این آب آشامیدنی نیست» به کارگردانی داوود بنی­ اردلان و تهیه کنندگی مهدی نویدانفر از 14 دی­ماه هرشب ساعت 20:30 دقیقه در تالار حافظ به روی صحنه می­رود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته