دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 10:32

معاون اول رئیس جمهوری: همکاری‌های ایران و الجزایر درباره سوریه و یمن بسیار مهم است

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری دومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و الجزایر در سفر دو روزه به این کشور، گفت: متاسفانه به‌ دلیل تحریم‌ها سطح اقتصادی دو کشور کاهش یافت و به سمت صفر رفته بود که امیدوارم با برگزاری این نشست سطح روابط اقتصادی به اندازه قابل قبولی برسد.
کد خبر : 56022

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به برگزاری دومین نشست کمیسیون عالی همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و الجزایر در سفر دو روزه به این کشور، گفت: متاسفانه به‌دلیل تحریم‌ها سطح اقتصادی دو کشور کاهش یافته و به سمت صفر رفته بود که امیدوارم با برگزاری این نشست ضمن یافتن راهکارهای توسعه مناسبات، سطح روابط اقتصادی به اندازه قابل قبولی برسد.


وی اظهار کرد: الجزایر یکی از کشورهای مسلمان و سرمدار مبارزه با استعمار است که روابط نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارد .


جهانگیری با اشاره به مشترکات فراوان میان ایران و الجزایر از نظر تاریخ و مذهب، خاطر نشان کرد: توسعه‌ روابط با کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی از سیاست‌های جدی جمهوری اسلامی ایران است.


معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: تهران و الجزیره درباره مسائل منطقه‌ای نیز دارای مواضع مشترک هستند و همکاری‌های دو کشور درباره مسائل سوریه و یمن از اهمیت زیادی برخوردار است.


جهانگیری همچنین با بیان اینکه الجزایر یکی از کشورهای تولید کننده نفت و عضو اوپک است گفت: باید با رایزنی‌ها با مقامات الجزایری راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت نفت پیدا کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته