دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 10:14
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در گفت‌و‌گو با آنا:

هوای امروز تهران، ناسالم برای گروه‌های حساس/ شورای شهر فکری به حال حمل و نقل عمومی کند

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هوای امروز تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: صرف تشکیل کمیته اضطرار در واقع رفع تکلیف است و باید زمانی جلسه گذاشته شود که تصمیماتش از لحاظ قانونی قابلیت اجرا داشته باشد.
کد خبر : 56015

محمد رستگاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هوای امروز تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است، اظهار کرد: شاخص آلودگی (ذرات معلق کمتر از 2/5میکرون) 105 اعلام شده است.


وی افزود: بارش باران که از دوشنبه شب آغاز شد بود بخش قابل توجهی از غلظت آلاینده‌ها را روز گذشته از بین برده بود و هوا در روز گذشته در ساعاتی از روز در شاخص هوای پاک قرار گرفته بود.
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه در این فصل شرایط برای آلودگی هوا آماده است، اضافه کرد: اگر اینورژن(وارونگی) اتفاق بیفتد آلودگی مجددا تشدید می‌شود. هم‌اکنون روند غلطت آلاینده‌ها رو به افزایش است.
رستگاری در واکنش به گلایه‌هایی که روز گذشته در شورای اسلامی شهر تهران به دلیل عدم تشکیل کمیته اضطرار مطرح شده بود، گفت:کمیته اضطرار شیوه نامه‌ای دارد که بر اساس آن اگر هوا ناسالم بود و سازمان هواشناسی اعلام کند تا 24 تا 48 ساعت آینده پایداری ادامه دارد، این کمیته باید تشکیل جلسه دهد.


وی ادامه داد: در این زمان یک سری از تصمیمات از جمله تعطیلی مدارس و ... گرفته می‌شود اما زمانی‌که هواشناسی اعلام کند سامانه بارشی در راه است دیگر وضعیت آلودگی هوا نه در حالت هشدار است و نه در حالت اضطرار. صرفا جلسه گذاشتن در واقع رفع تکلیف است و باید زمانی جلسه گذاشته شود که تصمیماتش از لحاظ قانونی قابلیت اجرا داشته باشد.


معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تاکید کرد: شورای شهر باید فکری برای حمل و نقل عمومی انجام دهد تا وضعیت آلودگی هوا بهبود یابد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته