دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 11:46

شایعه‌ها پیرامون مشاور رسانه‌ای روحانی؛ از سفارت کرواسی تا مشاوره‌های انتخاباتی به چهره‌های اعتدال‌گرا

کاهش سیر حضور محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری در مقایسه با یک سال گذشته دستمایه خبرسازی برخی رسانه‌ها شد.
کد خبر : 56005

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، روز گذشته یکی از سایت‌ها، خبر از انتصاب صادق به سمتی تازه منتشر کرد اما در این حال او را چهره‌ای در انزوا قرارگرفته خواند. در متن این خبر که در سایت «پایش» منتشر شده، آمده است: «یکی از نزدیک‌ترین مشاوران حسن روحانی در ایام انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن، بعد از مدتی انزوا قرار است به عنوان سفیر ایران در کرواسی منصوب شود.»


این خبر بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. روزنامه جام جم نیز در شماره امروز خود این خبر را منتشر کرده است.


اینکه مشاور رسانه‌ای روحانی این روزها در فضای رسانه‌ای کمتر حضور پیدا می‌کند، انکارشدنی نیست، صادق در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات از غرفه روزنامه‌ها و سایت‌های خبری، دیدار و گفت‌وگوی کوتاهی با آنها انجام داد و این در حالی بود که وی به دلیل بیماری و کسالت قلبی، دوبار در بیمارستان بستری شده بود؛ از این زمان حضور آشکار وی هر روز کمرنگ‌تر شد تا جایی که برخی رسانه‌های وابسته به جریان راست خبری از اختلاف وی با ذی‌نفوذان نهاد ریاست جمهوری یعنی حسین فریدون و محمد نهاوندیان منتشر کردند و برخی دیگر هم از کناره‌گیری وی سخن گفتند که البته موضوع کناره‌گیری تکذیب شد؛ اما درباره اختلاف وی با گردانندگان نهاد سکوت شد و هیچ‌گاه این موضوع رد نشد.


اما برخی خبرها حاکی از آن است که بخشی این کاهش حضور نه به دلیل انزوای سیاسی که بر عکس، به دلیل فعالیت سیاسی خارج از دولت است که روزهای پرکاری را برای او رقم زده است.


صادق که در جریان انتخابات 24 خرداد 92 در حلقه نزدیکان حسن روحانی قرار داشت و به او مشاوره می‌داد و پس از آن در شکل‌گیری دولت تدبیر و امید نقش‌آفرینی کرد همچنین در نخستین سفر روحانی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز ساماندهی اقدامات رسانه‌ای سفر را برعهده داشت، این روزها تجربه رسانه‌ای خود را در خدمت چهره‌های جریان اعتدال در انتخابات پیش‌رو قرار داده است.


او در گفت‌وگوی خود با سایت انتخاب در نمایشگاه مطبوعات به این نکته اشاره کرده بود که در صورت حضور سیدحسن خمینی، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، در کارزار انتخابات خبرگان رهبری حتما از وی حمایت خواهد کرد. البته حضور صادق در کنار سیدحسن خمینی در بازدید چند ماه پیش از خبرگزاری ایرنا هم از جدی بودن فعالیت‌های او در این زمینه خبر داد؛ زیرا صادق در آن ایام کمتر در عرصه رسانه‌ای حضور پیدا می‌کرد و یا به همراه چهره‌ای در نشست یا اجلاسی دیده می‌شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات سفیر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته