دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 13:21

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان: طالبان ناراضی به داعش می‌پیوندند

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان می‌گوید حامیان گروه داعش در افغانستان تلاش می‌کنند تا در شهر جلال‌‌آباد واقع در شرق افغانستان برای خود پایگاه منطقه‌ای ایجاد کنند.
کد خبر : 56002

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به نقل از آسوشیتد پرس، ژنرال «جان کمبل» گفت: «جنگجویان خارجی از سوریه و عراق در ولایت شرقی ننگرهار به جنگجویان افغانی پیوسته‌اند که به داعش اعلام وفاداری کرده بودند.»


وی با بیان اینکه نشانه‌هایی وجود دارد که حامیان داعش در ننگرهار تلاش می‌کنند تا روابط خود با رهبری این گروه در سوریه و عراق را مستحکم کنند، افزود: «بسیاری از افرادی که در افغانستان به داعش اعلام وفاداری کرده‌اند، بخشی از طالبان ناراضی هستند.»


فرمانده نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان خاطرنشان کرد: «من مطمئن هستم که این افراد از سوریه و عراق آمده‌اند. نمی‌توانم بگویم چه تعداد هستند اما نشانه‌های وجود دارد که جنگجویان خارجی در حال ورود به منطقه هستند. داعش می‌خواهد پایگاهی در جلال‌آباد ایجاد کند تا به‌عنوان پایگاه اصلی برای «ولایت خراسان» این گروه استفاده شود و تلاش می‌کنند راه خود را به سوی ولایت «کنر» واقع در شمال ننگرهار باز کنند.»


در تابستان گزارش‌هایی از نبرد شدید میان طالبان و جنگجویان وفادار به داعش در ولسوالی‌های دور دست شرقی ننگرهار منتشر شد و ناظران محلی کشتار به‌ شیوه‌های مختلف، ازدواج‌های اجباری دختران، آتش زدن روستاها و کوچ اجباری را گزارش کرده بودند.


«ولایت خراسان» منطقه‌ای است که به‌گفته گروه داعش شامل افغانستان، پاکستان و سرزمین‌های اطراف آن می‌شود.


روز گذشته (سه‌شنبه) مقام‌های محلی در ننگرهار از بازداشت 13 فرد مشکوک خارجی خبر دادند و وزارت دفاع افغانستان ملیت بیشتر آن‌ها را ازبک و تاجیک عنوان کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته