دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1399 - 00:02
رئیس جریان عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با آنا:

مبارزه ملت بحرین تا استیفای حقوق و بازگرداندن عزت ملی ادامه دارد/ لزوم تدوین و برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی

رئیس جریان عمل اسلامی بحرین گفت: مبارزه ملت بحرین تا استیفای حقوق و بازگرداندن غرور و عزت ملی ادامه دارد.
کد خبر : 559953
BS0K1689.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ۱۴ فوریه دهمین سالگرد آغاز انقلاب مردمی در بحرین است؛ انقلابی که در سال ۲۰۱۱ با خروش اقشار مختلف بحرینی‌ها کلید خورد و ریشه دواند. ملت بحرین به‌دنبال پیروزی فراگیر برای تمامی مردم بدون هیچ استثنایی هستند و گزینه‌های خشونت‌آمیز و توسل به زور که روش‌های شکست‌خورده و هزینه‌بر هستند را از سوی نظام آل‌خلیفه محکوم می‌کنند.


انقلاب بحرین در آستانه ورود به دهمین سال خود است. در این سال‌ها مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در نقاط مختلف کشور، توقف اقدامات تبعیض‌آمیز علیه خود به‌وسیله مقام‌های رژیم آل‌خلیفه را خواستار شده‌اند.


«راشد الراشد»، رئیس جریان عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: ما دولت منتخبی می‌خواهیم که کاملاً تابع اراده مردم باشد و مرجع قانون‌گذاری که به نمایندگی از اراده مردم برآمده باشد و بتوان با ابزارهای قانونی عملکردش را زیرنظر قرار داد و در مواقع لزوم به پاسخگویی واداشت. 


راشد الراشد


وی افزود: درگیری مردم عزتمند بحرین با گروه خاصی است که قدرت را غصب کرده‌اند و از آن در راستای سرکوب، شکنجه مخالفان سیاسی و اجتماعی و اعمال فشار سوءاستفاده می کند تا با سلطه بر جامعه و ارکان دولت، قدرتشان را حفظ کنند  و تحرکات مردمی را به کنترل خود درآورند. مردم معتقدند آل‌خلیفه رژیمی مبتنی بر اصل زورگویی و ظلم است و هیچ مشروعیتی ندارد.


رئیس جریان عمل اسلامی درباره اهداف انقلاب و خواسته‌های ملت بحرين  گفت: ما نظام سیاسی عادلانه می‌خواهیم که در فرایندی سیاسی همه به حقوق و وظایف خود عمل کنند و فرصت‌های برابر وجود داشته باشد. نظامی که در آن  تفاوت میان افراد به‌دلیل رنگ، نژاد، فرقه، مذهبی وجود نداشته باشد و شاهد تبعیض قومی و نژادی نباشیم.


راشد الراشد


راشد ادامه داد: می‌خواهیم مشروعیت را به ساختار حکومت بازگردانیم و کاری کنیم رژیم مشروعیت خود را از اراده مردم کسب کند. همچنین می‌خواهیم همه‌پرسی درباره ماهیت و شکل حکومت و نظام حاکم بر بحرین انجام شود و مردم بتوانند برای انتخاب شکل و ماهیت نظام سیاسی مورد نظر خود رأی بدهند.




بیشتر بخوانید:


غرب قراردادهای تسلیحاتی خود را با نظام بحرین فسخ کند/ کمک سعودی‌ها به آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون




این رهبر بحرینی افزود: می‌خواهیم قانون اساسی به‌وسیله مجلس تهیه و تنظیم شود و مردم از صندوق‌های رأی آن را برگزینند. همچنین می‌خواهیم کشوری متمدن و قانون‌مدار با ساختاری سیاسی داشته باشیم که نمایانگر اراده مردمی باشد.


راشد الراشد درباره توصیف انقلابیون بحرین از دولت منتخب گفت: دولت منتخب باید کاملاً تابع اراده مردم باشد و رئیس دولت خود را تابع مرجع قانون‌گذاری که نماینده اراده مردمی است، بداند و در برابر عملکرد و اقداماتش پاسخگو باشد. مردم انقلابی بحرین خواهان شورای قانون‌گذاری و مرجع نظارت هستند که برخاسته از اراده مردمی باشد و از منافع، منابع و توانایی‌های آن‌ها حراست کند. 


وی گفت: دولت منتخب باید خود را تابع اراده مردم در چارچوب مجلس قانون‌گذاری بداند؛ قانون‌گذاران نیز قوانینی تصویب کنند که اولویت آن حفظ و حراست از منابع و سرمایه‌های انسانی جامعه باشد. وظیفه اصلی چنین مرجعی نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی است.



مرجع قضایی منتخب ملت بحرین باید اولویت خود را حفظ و حمایت از حقوق، آزادی‌ها و اجرای عدالت قرار دهد.



راشد تأکید کرد: مدینه فاضله ملت بحرین کشوری است که در آن ارزش‌های شهروندی حفظ و حراست شود و حکومت از هویت، عدالت و برابری دفاع کند. آزادی‌های سیاسی و عدالت باید تضمین شوند، استبداد و انحصار دولت باید پایان یابد، مردم شاهد خاتمه دهه‌های طولانی سلطه و حکومت مطلق گروهی خاص بر منابع و توانایی‌های جامعه باشند.


وی گفت: ما به‌عنوان ملتی ثابت‌قدم، با عزم راسخ و اراده پولادین به مبارزه تا استیفای حقوق و بازگرداندن غرور و عزت ملی ادامه می‌دهیم و تأكید می‌كنیم هیچ نیرویی در جهان نمی‌تواند مردم و نیروهای مخالف سیاسی را از ادامه کار و مبارزه تا آزادی، تغییر ساختار سیاسی و سرنگون شدن حکومت استبدادی بازدارد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته