دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 06:27

١٠ زن و مرد امروز اعدام می‌شوند

١٠ اعدامی پس از تأیید حکم قصاصشان، قرار است صبح امروز در زندان رجایی شهر پای چوبه دار بروند. درمیان این ١٠ اعدامی یک نفر آنها زن و ٩نفر دیگر نیز مرد هستند.
کد خبر : 55977

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از شهروند، نخستین اعدامی زن جوانی است که ١١‌سال پیش یعنی روز ٢٥ مرداد ‌سال ٨٣ دست به جنایت زد. او شوهرش را کشته بود. شوهری که ٤٥‌سال از او بزرگتر بود. این زن زمانی که ٢٩‌سال داشت، با مردی ٧٤ساله ازدواج کرد و پس از آن با همدستی مرد مورد علاقه‌اش شوهر خود را به قتل رساند.
این زن در بازجویی‌ها گفته بود: «روز حادثه مرد مورد علاقه‌ام که مدتی بود با او در ارتباط بودم، به خانه‌ام آمد و در یکی از اتاق‌ها پنهان شد. پس از آن با شوهرم ناهار خوردیم که او به اتاقش رفت و روی تخت خوابید. من که از قبل یک چوب زیر تخت پنهان کرده بودم، وقتی مطمئن شدم که شوهرم خوابیده از زیر تخت چوب را برداشتم و چند ضربه به سرش زدم. سپس با چاقو هم من و سعید چند ضربه به او زدیم.» با وجود این اظهارات پس از انجام تحقیقات مشخص شد که قربانی بر اثر ضربه سخت به سرش جان باخته است. بنابراین هیأت قضائی شعبه ٧١ دادگاه کیفری زن جوان را به قصاص محکوم کرد و این حکم در شعبه ١١ دیوان عالی کشور تایید شد و قرار است امروز اجرا شود.
دومین اعدامی، پسر جوانی است که روز ١٤ فروردین‌ماه‌ سال ٨٩، پدرزن و مادرزنش را به قتل رساند. او پس از دستگیری در بازجویی‌ها به دست آوردن ارثیه پدرزنش را انگیزه خود از جنایت اعلام کرد و گفت: «خیلی وقت بود که بیکار شده بودم و مشکلات مالی زیادی داشتم. از طرفی با همسرم و خانواده‌اش اختلاف داشتم. اما چون وضع مالی پدرزنم خیلی خوب بود، تصمیم گرفتم آنها را به قتل برسانم تا ارثیه به همسرم برسد. برای همین به خانه پدرزنم رفتم و با ضربه میله آهنی هردو را به قتل رساندم. پس از آن هرچه پول و طلا داخل گاوصندوق بود را سرقت کردم.» با اعترافات این مرد، او به قصاص محکوم شد و شعبه ٢٩ دیوان عالی کشور این حکم را تأیید کرد.
مرد میانسالی که ٣٠ آذر ‌سال ٨٠ به علت اختلاف مالی دوستش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، سومین محکوم به اعدام است. این مرد روز حادثه درجاده قم با دوستش درگیر شد که در نهایت دست به قتل زد و او را کشت. این متهم نیز در شعبه ١١٥٦ دادگاه جنایی سابق به قصاص محکوم شد و قضات دیوان عالی کشور رأی را قطعی کردند.
چهارمین محکوم به قصاص ١٣ مردادماه‌ سال ٩٠ بر سر جای پارک خودرو با ضربات چاقو دست به قتل زد. این مرد در شعبه ١١٣ دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که قضات شعبه ٢٤ دیوان عالی کشور رأی را قطعی کردند.
یکی دیگر از محکومان به اعدام مردی است که روز ١٤ اسفند‌ سال ٨٥ پس از درگیری با خانواده‌اش راننده یک آژانس را در بومهن با ضربات چکش به قتل رساند و خودروی او را سرقت کرد. او ازسوی قضات شعبه ٧٤ دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
اعدامی بعدی که قرار است امروز پای چوبه دار برود، مرد جوانی است که نهم شهریور ٨٢ با همدستی دوستش زن و شوهر سرایداری را در اشتهارد کرج به قتل رساند. او که برای سرقت به این خانه سرایداری رفته بود، پس از قتل اموال آنها را دزدید. این مرد هم در شعبه ٧١ دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و این حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید.
هفتمین محکوم نیز پسرجوانی است که دی‌ماه ‌سال ٨٨ در یک درگیری مرگبار پسری را کشت. او پس از دستگیری گفت: «روز حادثه مقتول پیش من آمد و می‌گفت که دوستانت، دختر موردعلاقه‌ام را کتک زده‌اند. آدرس خانه دوستانم را می‌خواست اما من طفره رفتم. همین باعث درگیری ما شد که با ضربات چاقو او را به قتل رساندم.»
هشتمین محکوم به قصاص نیز ٦ دی‌ماه ‌سال ٨٩ با دوستانش درگیر شد و یکی از آنها را به قتل رساند. او در بازجویی‌ها در مورد انگیزه‌اش گفته بود: «روز حادثه در یک جمع دوستانه بودیم که یکی از دوستانم از خالکوبی من ایراد گرفت. بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم که دوست وی میانجیگری کرد و من او را به قتل رساندم.»
محکوم بعدی نیز ١٤ تیرماه‌ سال ٨٧ در اتوبان اسب‌دوانی با تصور اینکه دوجوان موتورسوار در تعقیب وی هستند، آنها را زیر گرفت و باعث مرگشان شد. او در شعبه ٧٤ دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که قضات شعبه ١١ دیوان عالی کشور این حکم را تأیید کردند.
آخرین اعدامی هم به‌خاطر جنایت در روز ٢٩ بهمن ‌سال ٩٠ پای چوبه دار می‌رود. این مرد در درگیری دست به قتل زده بود. او در بازجویی‌ها گفته بود که مقتول پشت‌سر او حرف زده است. حکم قصاص وی را قضات شعبه ١١٣ دادگاه کیفری صادر کردند و در شعبه ١٦ دیوان عالی کشور تأیید شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: اعدام چوبه دار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته