قصور وزارتخانههای ارتباطات و آموزش و پرورش عامل مرگ دانشآموز کنگرستانی
احمد نادری در گفتوگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در واکنش به سوختن کانکسی در کنگرستان و فوت یک دانشآموز بر اثر این حادثه گفت: از وقتی که خبر آتشسوزی در کانکس دزفول منتشر شد، بهعنوان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات این قضیه را پیگیری کردم و با شنیدن خبر فوت یک دانشآموز در جریان این حادثه، پیگیریها را با جدیت بیشتری ادامه دادم و با مسئولان آموزش و پرورش گفتوگو کردم. این حادثه در کانکسی اتفاق افتاده که آموزش و پرورش ادعا میکند کانکس آموزشی و مدرسه نبوده بلکه برای استراحتگاه معلمان در نظر گرفته شده بود و بنا به اظهارات مسئولان آتشنشانی و مدیریت بحران استان خوزستان و دزفول به علت نشت گاز این حادثه صورت گرفته است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه اگر این کانکس آموزشی نبوده، چرا دانشآموز در محل حادثه بوده است، افزود: سؤال بنده هم از مسئولان آموزش و پرورش هم بر همین اساس که چرا دانشآموز در محل حادثه حضور داشته است؛ لذا در حال پیگیری ماجرا هستم، البته برای تصمیمگیری در این مورد منتظر گزارش مسئولان امر، از جمله مسئولان قضایی و دادستان هستم که بر مبنای آن تصمیم درست گرفته شود.
نادری ادامه داد: در مواجهه با این قبیل حوادث نکته حائز اهمیت این است که مکانهای ناامن مرتبط با آموزش اعم از مدارس و استراحتگاههای معلمان و دانشآموزان و امثال آن برای سلامت معلم و دانشآموز بسیار خطرناک هستند لذا آموزش و پرورش در راستای فراهم کردن محیط آموزشی امن باید چارهاندیشی کند. البته پیش از این در کمیسیون آموزش و تحقیقات از آموزش و پرورش درخواست کردیم که برنامه مشخصی برای ساماندهی مکانهای ناامن آموزشی به کمیسیون ارائه بدهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر وزارتخانههای ارتباطات و آموزش و پرورش در قضیه سامانه شاد وظایف خود را به نحو احسن انجام میدادند، امروز شاهد سوختن کانکس در کنگرستان و فوت دانشآموز بر اثر این حادثه نبودیم، تصریح کرد: بنده بارها به سامانه شاد نقد کردم اما تاکنون گوش شنوایی وجود نداشته است. این پلتفرم آنچنان که باید و شاید نتوانسته خوش بدرخشد و مسائل و مشکلات دانشآموزان را حل کند. در حال حاضر نه تنها مشکلات سابق شاد باقی مانده و حل نشده بلکه روز به روز هم افزایش پیدا میکند و هیچکس هم در آموزش و پرورش پاسخگوی مشکلات مربوط به سامانه شاد نیست.
نادری با اشاره به سؤال خود از وزیر آموزش و پرورش و پاسخ وزیر عنوان کرد: البته بنده هفته گذشته در مورد درج بندهای مربوط به 2030 در لایحه بودجه از وزیر آموزش و پرورش طرح سوال کردم که وزیر ضمن ارائه مدارک و اسناد اذعان کرد که روح ایشان از این مسئله خبر نداشته و این مسئله به سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور بازمیگردد. البته بنا به گفته حاجیمیرزایی این اقدام سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور هم در نتیجه کپیکاری این سازمان صورت گرفته است. البته در آن جلسه بحث اصلی بنده این بود که خود وزیر یا همکارانش باید مسائل مربوط به بودجه را چک میکرد و بعد بودجه را به مجلس میفرستاد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در نهایت از توضیحات وزیر در مورد درج مواردی از سند 2030 در بودجه، قانع شدم. منتهی سؤال مشابهی را هم نماینده چناران و طرقبه در مورد اجرای سند 2030 مخصوصاً در استان خراسان مطرح کرد که وی از پاسخ وزیر در این مورد قانع نشد و باید منتظر ماند که در نهایت چه اتفاقی رخ میدهد.
نادری در واکنش به اینکه با توجه به مواردی نظیر حادثه کانکس، قانع نشدن نمایندگان از پاسخ وزیر آموزش و پرورش و سهلانگاری این وزارتخانه در رابطه با سامانه شاد، کمیسیون آموزش و تحقیقات استیضاح حاجیمیرزایی را در دستور کار ندارد، یادآور شد: استیضاح حق مجلس و نمایندگان مردم است و میتوانند وزیر استیضاح کنند، اما در شرایط فعلی مهمتر از استیضاح وزیر آموزش و پرورش، استیضاح وزیر اقتصاد در اولویت قرار دارد. در واقع استیضاح دژپسند با 102 امضا تحویل هیئت رئیسه مجلس شده اما هیئت رئیسه تاکنون از اعلام وصول آن خودداری میکند.
انتهای پیام/4158/پ
انتهای پیام/