دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1394 - 10:58

هیلاری کلینتون پیش می‌تازد

هیلاری کلینتون اختلاف خود را با دیگر رقبای هم‌حزبی‌اش بیشتر کرده است تا به احتمال قوی حضور خود را به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا مسجل کند.
کد خبر : 55966

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از بلومبرگ، هیلاری کلینتون به لطف حمایت زنان، سالخوردگان، افراد متمول و جو ناشی از نگرانی‌های مربوط به تروریسم، فاصله خود را با برنی ساندرز، رقیبش در حزب دموکرات افزایش داده است.


بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط بلومبرگ، در حالی که شش هفته تا اولین رقابت نامزدی انتخابات 2016 آمریکا فرصت باقی مانده، هیلاری کلینتون 48 درصد آرای دموکرات‌ها را به خود اختصاص داده است. رقیب وی ساندرز 39 درصد آرا را دارد. در نظرسنجی ماه اکتبر آرای این دو نامزد به ترتیب 42 و 37 درصد بود. همچنین مارتین اومالی، فرماندار سابق مریلند، با 4 درصد آرا در رده سوم قرار دارد.


بنا به این گزارش، کلینتون و ساندرز هر دو به دلیل مواضع گذشته خود در خصوص موضوعات مختلف دارای نقاط ضعفی هستند. 71 درصد کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که آنها با حمایت کلینتون از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 مخالف‌اند. 61 درصد نیز با مخالفت ساندرز با مسئول دانستن حقوقی شرکت‌های اسلحه‌سازی به دلیل حوادث تیراندازی در آمریکا مخالف بودند.


اکثریت حامیان کلینتون، یعنی 54 درصد، با رای وی به کمک مالی به بانک‌های وال استریت در جریان بحران مالی سال 2008 موافق بودند، در حالی که دو‌سوم حامیان ساندرز با این رای مخالف بودند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته