دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1399 - 11:30
کفائی‌فر تأکید کرد؛

لزوم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تببین بیانیه گام دوم انقلاب را از طریق برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی ضروری دانست و گفت: جامعه هدف کرسی‌های آزاداندیشی جوان انقلابی است.
کد خبر : 559621
in-a-conversation-with-anna-kefayifar-mentioned-unveiling-of-2-challenges-in-the-document-of-islamization-of-universities-conflict-of-votes-in-free-thinking-seats-good-or-bad-5.jpg

محمدعلی کفائی‌فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها برای جوان انقلابی انگیزه‌ای می‌شود تا به سمت کتاب‌های حوزه بیانیه گام دوم انقلاب حرکت داده شود.


جامعه هدف کرسی‌های آزاداندیشی جوان انقلابی است


وی با بیان اینکه جامعه هدف کرسی‌های آزاداندیشی جوان انقلابی است، افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری، جوان مؤمن انقلابی جامعه هدف بیانیه گام دوم انقلاب است؛ بنابراین برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند این مهم را تحقق بخشد.


معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه سرانه کتابخوانی جوانان اندک است، بیان کرد: اگر امروز سرانه کتابخوانی جوانان بسیار ضعیف است؛ ابتدا باید از طریق کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها تبیین شود تا جوانان رغبت و انگیزه پیدا کرده و کتاب‌های حوزه بیانیه گام دوم انقلاب را مطالعه کنند.


کفائی‌فر با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید به‌درستی برای دانشگاهیان و جوان انقلابی تبیین شود، ادامه داد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با هدف تبیین گام دوم انقلاب بین جوانان انقلابی در اولویت‌ فعالیت‌های حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی واحد قم قرار دارد.


وی با اشاره به این نظریه که بیانیه گام دوم انقلاب رهبری در عرصه دروس دانشگاهی وارد شود، عنوان کرد: آوردن بیانیه دوم انقلاب در کتاب‌های دانشگاهی مبارک است؛ اما از دوستان تأثیرگذار در حوزه علوم انسانی می‌خواهیم اگر قرار است بیانیه گام دوم انقلاب هم مانند درس وصایای حضرت امام(ره) به‌عنوان یک واحد اختیاری در دانشگاه‌ها ارائه شود و صرفاً دانشجو با هدف پاس‌کردن این درس وارد عرصه کلاس شود، اهداف بیانیه گام دوم انقلاب محقق نخواهد شد.


چرا دروس بااهمیتی مانند قرآن کریم و وصایای امام(ره) در معدل دانشجویان تأثیری ندارد؟


معاون فرهنگی دانشجویی واحد قم با طرح این سؤال که چرا باید درس قرآن کریم در معدل محاسبه نشود؟ خاطرنشان کرد: این نگرش از کجاست که دروس بااهمیتی مانند درس قرآن کریم و وصایای امام(ره) در دانشگاه‌ها وجود دارد که در معدل دانشجویان تأثیری ندارد؟ این در حالی است که قصد داریم بیانیه گام دوم انقلاب را با همین نگرش و رویکرد وارد دروس دانشگاهی کنیم که بازنگری در اجرای این مهم ضروری به نظر می‌رسد.


کفائی‌فر تأکید کرد: اگر درس بیانیه گام دوم انقلاب با این نگرش در دروس دانشگاهی قرار بگیرد، دانشجویان صرفاً برای گذراندن این درس وارد کلاس محتوای این بیانیه می‌شوند که سبب می‌شود رسالت اصلی بیانیه گام دوم انقلاب در کلاس درس تبیین نشود و محتوای آن در افکار دانشجویان نهادینه نشود.


وی خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم قصد دارد بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانشجویانی که جامعه هدف آن جوانان انقلابی است با اجرای دقیق کرسی‌های آزاداندیشی تبیین کند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب