دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1399 - 10:29
در کارگاه آموزشی «روش تدریس برای والدین» عنوان شد؛

والدین نقش جایگزینی مدرسه را برای دانش‌آموزان دارند/ لزوم ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تداوم نظم

کارگاه آموزشی «روش تدریس برای والدین دانش‌آموزان پایه اول و دوم» برگزار و بر ضرورت ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تداوم نظم و انضباط تأکید شد.
کد خبر : 559592
01-1-1.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، کارگاه آموزشی «روش تدریس برای والدین به‌صورت مجازی» توسط آموزگاران پایه اول و دوم دبستان دخترانه 2 سمای بوشهر به‌منظور شناسایی مشکلات و موانع موجود در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان، اهمیت تدریس به روش آنلاین، تشریک مساعی خانواده‌ها با آموزگاران برای رفع آن، تقویت فرایند ارتباطی خانه و مدرسه، بهبود فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان و ایجاد همسویی در روش آموزشی آنان در سامانه یکپارچه نوین آنلاین دانش‌آموزی (سیناد) برگزار شد.


آموزگار پایه اول در این کارگاه درباره نقش والدین در دوران شیوع ویروس ویروس کرونا برای پیشرفت دانش‌آموزان گفت: والدین به‌ویژه افرادی که فرزندان‌شان در دوره ابتدایی هستند، نقش مهمی در آموزش‌های از راه دور دارند. 


آیه صبوح عنوان کرد: دانش‌آموزان در دوره ابتدایی نباید احساس رهاشدگی داشته باشند و این موضوع به‌لحاظ تربیتی توصیه نمی‌شود.



وی ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم برای روحیه‌دادن به دانش‌آموزان و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و تداوم نظم و انضباط در پیش بردن برنامه‌های درسی کنار بچه‌ها باشند و برنامه‌های مکمل  آموزش را دنبال کنند.


مسیر آموزش در دوران شیوع کرونا نباید متوقف شود


آموزگار پایه دوم نیز با تأکید بر اینکه مسیر آموزش را متوقف نمی‌کنیم و این خواسته به شما  محقق خواهد شد، بیان کرد: آموزگاران تلاش کردند با توجه به فرصت‌ها، آموزش‌های خوبی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند؛ البته نقش خانواده‌ها در این میان نباید نادیده گرفته شود و آنها می‌توانند نقش مهمی در یادگیری دانش‌آموزان داشته باشند.


شیرین حسینی افزود: یکی از نکاتی که باید از سوی والدین در آموزش مجازی رعایت شود، آرام نگه‌داشتن فضای خانه در زمانی است که دانش‌آموزان در کلاس آنلاین شرکت می‌کنند.


وی با بیان اینکه والدین باید کنار کودکان پایه‌های اول و دوم باشند، یادآور شد: والدین می‌توانند پس از اینکه برنامه درسی تمام شد از فرزندان خود درباره دروس سؤال کنند و نظارت داشته باشند تا تکالیف‌شان را انجام دهند.


این آموزگار پایه دوم تأکید کرد: در صورت بروز مشکل و درخواست کمک می‌توانند با مدرسه ارتباط برقرار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب