دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1399 - 15:38

گزارش نخستین مورد ابتلا به ویروس برزیلی کرونا در آمریکا

یک نشریه آمریکایی از شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس برزیلی کرونا در ایالت مینه‌سوتا خبر داد.
کد خبر : 559467
کرونا.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نیوزویک، مقامات بهداشتی ایالت مینه‌سوتا نخستین مورد تائید شده ابتلا به ویروس جدید کرونای برزیلی را گزارش دادند.


گفته می‌شود ابتلای یکی از ساکنان این ایالت به نوع جدید ویروس کرونای پی. ۱ در پی سفر اخیر این شخص به برزیل صورت گرفته است.


به عقیده کارشناسان، نوع جدید جهش‌یافته ویروس کرونا مسری‌تر از نوع پیشین بوده و شبیه به ویروس بی. ۱.۱.۷ است که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد و اکنون در سراسر آمریکای شمالی در حال گسترش است. کارشناسان همچنین هشدار داده‌اند که افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند ممکن است نسبت به نوع جدید جهش یافته آن مصون نباشند.


«آنتونی فائوچی» رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا گفت: ممکن است درنهایت لازم باشد واکسن‌ها را اصلاح و به‌روز کنیم. بهترین راه برای جلوگیری از تکامل بیشتر این جهش‌ها، واکسیناسیون هر چه بیشتر افراد با واکسن‌هایی است که در حال حاضر در دسترس داریم.


شرکت واکسن‌سازی مدرنا هم دیروز دوشنبه اعلام کرد که یک تقویت‌کننده بالقوه برای نوع جهش یافته آفریقای جنوبی درحال‌توسعه است.


بر اساس آخرین آمار منتشرشده تا به امروز بیش از ۲۵ میلیون و ۸۶۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ‌بر ۴۳۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته