دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 بهمن 1399 - 11:36
دبیر ستاد انتخابات وزارت كشور:

تدارک امور انتخابات ۱۴۰۰ از یک سال قبل دیده شده است

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه تدارک امور انتخابات ۱۴۰۰ از یک سال قبل دیده شده است، گفت: بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته وارد پروژه انتخابات ریاست جمهوری شدیم.
کد خبر : 559366
A6D8F655-8807-46E6-ACF1-2BA4E690F2C8.jpeg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در سال 1400 دو انتخابات اصلی و سراسری یعنی ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود، گفت: در کنار این دو انتخابات، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیز صورت می‌گیرد. 
وی درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای انتخابات سال آینده به ویژه در شرایط کرونایی توضیح داد و اظهار کرد: بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته وارد پروژه انتخابات ریاست جمهوری شدیم. 
دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور اشاره کرد: در مجموعه این وزارت خانه، حداقل یک سال قبل از برگزاری انتخابات، باید تدارک امور را ببینیم و هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم تا در ایام انتخابات پیش‌رو باشیم و با مشکل مواجه نشویم. 
وی با بیان اینکه کرونا از انتخابات سال گذشته همراه بوده است، عنوان کرد: بعید نیست که کرونا انتخابات 1400 را نیز تحت تاثیر قرار دهد و با این رویکرد و لحاظ کردن آثار و تبعات کرونا در انتخابات برنامه‌ریزی‌ها را انجام داده‌ایم. 
موسوی با اشاره به اینکه برای بهتر شدن برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور فرخوان دادیم، بیان کرد: از خود مردم درباره نحوه برگزاری انتخابات در دوران کرونا درخواست دادیم تا تاثیر منفی بر انتخابات و سلامت مردم نداشته باشد. خوشبختانه تعداد زیادی در این زمینه مشارکت کردند و ایده‌های خیلی خوبی به دست وزارت کشور رسید. 
وی از تفاهم با مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای شیوه و نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت و اظهار کرد: گام به گام پیش می‌رویم تا در ایام انتخابات، عملیات اجرایی را عملی را کنیم. 
دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور درباره برگزاری شوراها گفت: برای برگزاری این انتخابات در کلانشهرها از شیوه الکترونیک استفاده می کنیم. انتخابات شوراها را به دلیل تعداد بسیار زیاد نامزدها نمی‌توان با شیوه دستی و سنتی گذشته برگزار کرد و کار در این شرایط و با توجه به تعداد زیاد انتخابات سخت خواهد بود.  
وی ضمن اشاره به تجربه موفق برگزاری انتخابات قبل شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیک در تعداد زیادی از شهرها عنوان کرد: البته نمی‌توان در همه صندوق‌های رای گیری شوراها، انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کرد زیرا تجهیزات کافی در این زمینه نداریم. 


انتهای پیام/۴١۵١/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته