دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 بهمن 1399 - 11:47

نجات جان 9 کارگر معدن طلا در چین

امدادگران جان 9 کارگر معدن طلا در چین را که از دو هفته پیش زیر آوار گرفتار شده بودند، نجات دادند.
کد خبر : 558852
773x435_cmsv2_b70d28f0-c735-5888-92a1-cfb23ae2092b-5301838.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از بی‌بی‌سی، 9 کارگر معدن که از دو هفته پیش براثر ریزش معدن در چین زیر آوار بودند، نجات یافتند.


در جریان انفجار معدن طلای «هوشان» در حومه شهر «یانتای» واقع در استان «شاندونگ» 22 معدنچی زیر آوار گیر کرده‌ بودند. از چند روز پیش تلاش برای نجات کارگران مدفون شده زیر آوار معدن طلا با ورود شانزده تیم علمیاتی امداد و نجات و نیز ده‌ها کادر بخش پزشکی وارد مرحله تازه‌ای شد.


امید برای نجات معدن‌چیان حادثه دیدهبا تلاش امدادگران برای ایجاد مجرایی باریک با هدف برقراری ارتباط تقویت شد و معدنچیان توانستند از این مجرا دست‌نوشته‌ای را با میله‌ای که امدادگران به آن‌ها رسانده بودند، به تیم امداد و نجات منتقل کنند و همین موضوع امید‌ها را در زمینه زنده بودن حادثه‌دیدگان تقویت کرد.


امدادگران پس از دریافت یادداشت امیدوارکننده موفق شدند سه‌شنبه گذشته تلفن‌ ضد آب را به ۱۱ معدنچی گرفتار در زیر زمین برسانند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.


سرپرست تیم امداد پزشکی که برای کمک به معدنچیان به محل اعزام شده است، گفت: بیش از ۸۰ پرسنل کادر درمانی ازجمله متخصصان تغذیه، جراحان مغز و اعصاب، روانشناسان و متخصصان درمان آسیب‌های روحی به حال آماده‌باش درآمده‌اند تا پس از نجات حادثه‌دیدگان در صورت لزوم به درمان آن‌ها بپردازند.


کانال‌هایی که تیم‌های امدادی حفر کرده‌اند این امکان را به‌وجود آورده است تا پیش از عملیات تخلیه بتوان برای حادثه‌دیدگان غذا، دارو، پتو و دیگر مایحتاج اولیه فرستاد. از این کانال‌ها همچنین برای تخلیه آب استفاده می‌شود.


در تماس با معدنچیان حادثه‌دیده مشخص شد از میان 12 فردی که دسترسی به آن‌ها میسر شده است، هشت نفر در سلامت کامل به‌سر می‌برند، دو نفر حال چندان مساعدی ندارند و یک نفر نیز پس از انفجار به‌دلیل ضربه در ناحیه سر در حالت کما قرار دارد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

برچسب ها: چین حادثه معدن طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته