دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در افتتاح «شب آوازهایش را می خواند»

آتیلا پسیانی: گوران، سامورایی تئاتر ایران است

نمایش «شب آوازهایش را می خواند» به کارگردانی رضا گوران شامگاه دوشنبه 23 آذرماه توسط آتیلا پسیانی افتتاح شد.
کد خبر : 55884

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی نمایش، در این مراسم که اجرای آن را مسعود فروتن برعهده داشت، مجید رجبی معمار مدیر عامل جدید خانه هنرمندان و رئیس نمایشخانه ایرانشهر نیز پشت تریبون آمد و گفت:«طبق آمارهای مطرح شده 1400 نفر در حال حاضر در دانشگاه‌ها در رشته‌های مربوط به تئاتر تحصیل می‌کنند. هزاران نفر هم پیش از این در رشته‌های تئاتری فازغ التحصیل شده‌اند اما مجموعه ظرفیت‌های تئاتر کشور با این حجم از درس‌خوانده‌ها بدیهی است که تناسب ندارد، بنابراین وظیفه مسئولان در بخش دولتی و خصوصی این است که فضاهایی برای علاقه‌مندان این هنر فراهم کنند تا آن‌ها وارد عرصه شوند و از امکانات موجود بهره ببرند.»


سرمایه‌گذاری در تئاتر یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود


رضا گوران کارگردان و طراح این نمایش نیز پس از خیر مقدم به حضار گفت: «این نمایش نهمین کار من محسوب می‌شود. عادت به حرف زدن ندارم و همیشه ترجیحم این است که قبل از تماشای اثر حرفی نزنم تا شما با خود اثر مواجه شوید. محمد قدس و مهرداد بهاءالدینی تهیه کنندگان این اثر هستند و مهرداد بهاءالدینی سرمایه گذاری کار را برعهده داشت. وی شرایطی را فراهم کرد تا ما بتوانیم با خیال راحت کار کنیم چون سرمایه گذاری در تئاتر، آن هم در شرایطی که دولت به لحاظ سخت افزاری کمتر به تئاتر کمک می کند، یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود.»


امیدورام شهرداری حمایت سخت‌افزاری بیشتری داشته باشد


وی افزود: «امیدوارم شهرداری‌ها که در همه جای دنیا متولی تئاتر هستند، از این پس حمایت سخت‌افزاری بیشتری داشته باشد، چون ما خیلی مایل نیستیم از دولت حمایت بگیریم، منتها حمایت سخت‌افزاری لازم داریم تا بعد خودمان بتوانیم از طریق اجراهایمان درآمدزایی کنیم.»


سپس مسعود فروتن از آتیلا پسیانی دعوت کرد تا این بازیگر و کارگردانی که از بچگی روی صحنه و پشت صحنه تئاتر حضور داشته، برای به صدا درآوردن زنگ افتتاح «شب آوازهایش را می خواند» پشت تریبون آید.


آرزو دارم باز هم در کار گوران بازی کنم


آتیلا پسیانی گفت:«باید ابراز خوشحالی کنم از این که نمایش دیگری از رضا گوران روی صحنه می‌رود. او از کارگردان‌های محبوب من است و خیلی دوستش دارم. افتخار این را داشتم که یک بار هم برایش بازی کنم. آرزوی این را دارم که باز هم برایش بازی کنم. تشکر می‌کنم از مجموعه تماشاخانه ایرانشهر که امکان روی صحنه رفتن این نمایش را فراهم کرد و همین طور متشکرم از تهیه‌کنندگانی که گوران را در این اثر یاری کردند.»


گوران از بانظم‌ترین کارگردان‌ها است


وی تاکید کرد: «رضا گوران واقعا یکی از بانظم‌ترین کارگردان‌های حال حاضر تئاتر ایران است. نمی‌توان از تئاتر تجربی در ایران حرف زد و اسم رضا گوران را نیاورد. نظم، هوش، خلاقیت و انضباطی که رضا گوران در کارش دارد یک نظم مثال زدنی است، طوری که می‌توانم بگویم که او سامورایی تئاتر ایران است. گوران کارگردانی خوش فکر است و خوشحالم که شما به تماشای تئاتر او خواهید نشست.»


با به صدا در آمدن زنگ افتتاح نمایش «شب آوازهایش...» هنرمندان و مهمانان به تماشای نخستین اجرای این نمایش نشستند.



نمایش «شب آوازهایش را می خواند» نوشته یون فوسه نمایشنامه‌نویس نروژی با بازی باران کوثری، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان و نیلوفر زوارق هر شب ساعت 20 در سالن استاد سمندریان نمایشخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته