دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 16:51
کوتاه از واحدهای بروجرد، ایوان، مبارکه، قائم‌شهر، مرودشت و تهران مرکزی

از سمینار تکنیک‌های سلامتی و تندرستی در طب سنتی تا سخنرانی علمی «تراژدی دموکراسی در تئاتر تروریسم»

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان خواهر خوابگاه خاتم الانبیاء دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اعضای هیات رئیسه این واحد به منظور حل مشکلات و ارائه دیدگاه‌ها و دیگر مسائل صنفی آنان در نمازخانه این خوابگاه برگزار شد.
کد خبر : 55856

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه یک نفر از دانشجویان دختر این خوابگاه به نمایندگی از سایر دانشجویان، به طرح مسائل و مشکلات صنفی دانشجویان پرداخت.


نماینده دانشجویان سوالات خود را درباره موضوعاتی نظیر: شهریه دانشگاه، سرویس‌های ایاب و ذهاب، انتقاد از وضعیت سالن مطالعه کتابخانه، وسایل سرمایشی و گرمایش کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی، غذای دانشجویی، برنامه ریزی امتحانات، وضعیت خوابگاه‌ها، وضعیت ظاهری دانشجویان، اینترنت وایرلس و... از اعضای هیأت رئیسه مطرح کرد.


سپس رییس واحد بروجرد از دانشجویان حاضر در جلسه خواست از توجه به مسائل جزئی که مانع حرکت در مسیر پیشرفت، ترقی و تعالی آنان می شود خودداری کنند و توجه خود را معطوف به هدف اصلی خود که همانا کسب دانش و علم اندوزی است کنند.


دکتر احمد سیف با بیان حدیث قدسی کسب علم و دانش را توأم با سختی و گرسنگی و غربت عنوان کرد و با ذکر خاطراتی از افراد موفق، تعبد، تعهد و تقوا را لازمه و مکمل علم و دانش دانست و از دانشجویان خواست با کسب تقوای الهی توجه و تلاش خود را به تحقیق و پژوهش و کسب دانش معطوف دارند.


وی واحد بروجرد را دانشگاهی با ثبات، معتبر و آینده دار عنوان کرد و افزود: اکنون این واحد با بیش از 14 هزار دانشجوی فعال در حالی بزرگترین مرکز آموزش عالی در غرب کشور است که دومین شهر استان لرستان است.


رئیس واحد بروجرد سپس ذات دانشجو را عدالت خواه و مطالبه گر عنوان کرد و مطالبات صنفی آنان را بحق دانست و بر رفع مشکلات و خواسته‌های منطقی آنها با توجه به امکانات و قابلیتهای واحد تأکید کرد.


وی حل مشکلات را نیازمند ارائه پیشنهاد و راه‌حل و در گرو انجام وظیفه تک تک اجزای یک جامعه عنوان کرد و گفت: تا زمانی که مطالبات ما دو سویه و متقابل نباشد به جایی نخواهیم رسید.


اعطای وام قرض الحسنه به دانشجویان کم‌بضاعت واحد ایوان


به منظور رفع مشکلات مالی و معیشتی دانشجویان کم بضاعت واحد ایوان و با تلاشهای پیگیر دکترآرش نادمی رییس واحد و تمری نیا معاون اداری و مالی و رایزنیهای انجام شده با مدیریت عامل بانک ملی ایران ، مقرر شد با توجه به تفاهم نامه ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان و بانک ملی منعقد شده است مبلغ 000/000/000/2 ریال وام قرض الحسنه به صورت تدریجی به دانشجویان نیازمند پرداخت شود.




سمینار تکنیک‌های سلامتی و تندرستی در طب سنتی در واحد مبارکه


حوزه معاونت دانشجویی با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی و امور اداری دانشگاه آزاد واحد مبارکه سمینار تکنیک‌های سلامتی و تندرستی در طب سنتی با سخنرانی دکتر علیرضا خواجه گیر در دو نوبت ویژه دانشجویان در روز دانشجو و کارکنان واستادان در سالن اجتماعات برگزار کرد.


خواجه‌گیر در این سمینار بیان کرد: مزاج شناسی یکی از علومی است که از دیر زمان مورد توجه عام و خاص بوده است، همه انسان ها صرف نظر از میزان سواد و رشته تحصیلی و گرایش اجتماعی نسبت به مفاهیم مزاج شناسی واقف بوده و هر کدام به تناسب میزان فهمی که از آن داشتند در تمامی شئون زندگی از این علم بهره می‌بردند.


وی افزود :تمامی کارشناسان رشته‌های مختلف علوم اجتماعی، صنعتی، معماری و کشاورزی، طب و نجوم و تعلیم و تربیت و علوم سیاسی نیز به طور کامل از این علم در موضوعات مورد بحث خود استفاده می‌کردند و ساختار نظام علمی خود را بر مبنای مزاج شناسی استوار می‌ساختند.


خواجه‌گیر گفت: اگر هر انسانی طبق طبع و مزاج خویش غذا میل کند، کمتر بیماری به سراغ او خواهد آمد. شناخت طبع بر هر فردی لازم و ضروری است و از طریق آن، می‌توان از بسیاری از مشکلات که معمولاً برای انسان پیش می‌آید، پیشگیری کرد.


وی بیان کرد: جهان نظام طبیعت بر پایه 4 عنصر اصلی آفریده شده است که عبارتند از: آتش، هوا، آب و خاک. این چهار عنصر در بدن انسان به 4 خلط (اخلاط اربعه: صفرا، دم، بلغم و سودا) تبدیل می‌شوند و هر یک تاثیرات خاصی در بدن انسان ایجاد می‌کند و بر اساس طب سنتی9 نوع مزاج کلی وجود دارد: مزاج معتدل، مزاج سرد، مزاج گرم، مزاج تر، مزاج خشک، مزاج گرم و تر، مزاج گرم و خشک، مزاج سرد و تر، مزاج سرد و خشک .


در طول برگزاری این سمینار شرکت‌کنندگان با مفهوم مزاج در طب سنتی ایران، با بیماری‏‌های ناشی از تغییرات مزاجی و با اشتباهات رایج در زمینه مزاج‌شناسی آشنا شدند، می‌توانند مزاج خود و خانواده‌‏شان را و نقش تغییرات فصلی را در ایجاد بیماری‏‌ها بشناسند.


همایش آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه آزاد قائم‌شهر برگزار می‌شود


همایش آموزش زبان انگلیسی با مدیریت گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر پنج شنبه 26 آذرماه سال جاری از ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی برگزار می شود.


مدیرگروه زبان انگلیسی واحد قائم شهر از برگزاری این همایش با 23 سخنرانی و یک میزگرد راجع به مسایل آموزش زبان خبر داد .


دکتر امیر مرزبان خاطرنشان کرد: این همایش همزمان با تصویب رشته دکتری آموزش زبان انگلیسی در واحد قائم شهر و با حضور و سخنرانی دکتر علوی مدیر گروه زبان انگلیسی دانشگاه تهران و اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی این واحد برگزار خواهد شد.


علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر این همایش به سایت www.iauqaem.irمراجعه کنند.


آغاز مسابقات فوتسال برادران استان اصفهان در واحد مبارکه


مسابقات فوتسال برادران دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، با شرکت 14 تیم از واحدهای خمینی شهر، مبارکه، میمه، شاهین شهر، فریدن، لنجان، دولت آباد، آران و بیدگل، خوراسگان، نطنز، کاشان، دهاقان، شهرضا و نایین در مجموعه ورزشی مالک اشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه از روز چهارشنبه 25 آذر به رقابت می پردازند.


این تیم ها در 4 روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که در روز اول تیم‌های خمینی شهر با شاهین شهر، مبارکه با میمه، فریدن با آران و بیدگل، لنجان با دولت آباد، خوراسگان با نطنز و شهرضا با دهاقان به مصاف یکدیگر می روند.


برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نماز در واحد مرودشت


کارگاه آموزشی با موضوع «نماز عبادت مثبت اندیشی وزندگی شاد» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


دکتر مژگان امیریان زاده مدرس این کارگاه به بیان مطالبی درباره مسئله آرامش و مثبت اندیشی پرداخت و گفت: اندیشیدن و نحوه فکر کردن نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد. انسان‌ها همواره با نوع تفکر خود و نگرشی که به جهان دارند از یکدیگر متمایز می‌شوند و در این میان نماز و عبادت در این نوع نگرش و رسیدن به آرامش و مثبت اندیشی و داشتن یک زندگی شاد و با نشاط تاثیر و نقش به سزایی دارد.


وی عنوان کرد: انسانی که مثبت می‌اندیشد، هیچ اتفاقی را در عالم شر و بد نمی‌داند، بلکه لحظه به لحظه آن را حساب ‌شده و تحت کنترل خالق بزرگ عالم می‌داند.


این کارگاه از سوی ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


«مسابقه سفیران سلامت» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار می‌شود


«مسابقه سفیران سلامت» با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مرکز بهداشت شهرستان علی آباد کتول با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به مناسبت هفته بهداشت، مسابقه‌ای ویژه دانشجویان، با عنوان «راهنمای سفیران سلامت» برگزار می‌کند.


معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در جلسه‌ای که با حضور رئیس مرکز بهداشت شهرستان و معاون دانشجویی و اعضا مرکز مشاوره واحد علی آباد کتول در سالن کنفرانس ادارای واحد برگزار شد، هدف از این مسابقه را بالا بردن سطح دانش دانشجویان در راستای خود مراقبتی عنوان کرد.


محمدتقی حیدری گفت: به همین منظور کتابی با همین عنوان در اختیار دانشجویان قرار گرفته و پرسشنامه ای از آن با عنوان سوالات مسابقه در بین دانشجویان توزیع می شود که به قید قرعه به نفرات برتر جوایزی از طرف وزارت بهداشت اهدا می‌شود.


این مسابقه قرار است تا اسفندماه سال جاری برگزار شود.


سخنرانی علمی تحلیل تروریسم در آینه «تراژدی دموکراسی در تئاتر تروریسم»در واحد تهران مرکزی


به مناسبت هفته پژوهش، دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نخستین سخنرانی با عنوان «تراژدی دموکراسی در تئاتر تروریسم» را برگزار کرد.


دکتر سیدعلی مرتضویان در این سخنرانی علمی با توجه به نادیده انگاشتن حقوق افراد به حاشیه رانده شده از سوی حتی دموکرات‌ترین دولت‌ها گفت: نارضایتی در میان گروه‌های به حاشیه رانده شده تروریسم را تغذیه می‌کند.


وی افزود:به نظر می‌رسد باید برای مبارزه با تروریسم از فرآیندهای «طولانی مدت» و «پایین به بالا» و اقدامات معتدل بجای اقدامات بسیار سرکوبگرانه استفاده کرد.


در ادامه سیمین حاجی‌پور ساردویی با بیان اینکه توزیع عدالت و برابری عامل مهمی در پیشگیری از تروریسم است خاطرنشان کرد: تروریسم محصول یک فرآیند است. باید برای ارائه یک راهکار صحیح به فرآیند تولید آن نگریست و برای پیشگیری از تراژدی دموکراسی در تئاتر تروریسم باید عوامل تولیدکننده آن را که ریشه در نقض حقوق بشر، آزادی‌های مدنی و اصول دموکراتیک و نابرابری‌های غم‌انگیز دارد از بین برد و بدون محدودسازی آزادی‌ها، امنیت را برقرار کرد.


در خاتمه این نشست، استادان و دانشجویان با توجه به تازگی و اهمیت موضوع مشتاقانه به تبادل نظر و بحث و بررسی پرداختند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته