دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران: آمارهای دولت یازدهم واقعی است

یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در رابطه با صحت آمارهای ارائه‌شده از سوی دولت درباره خصوصی‌سازی گفت: آمارهای ارائه‌شده از سوی دولت یازدهم بر اساس واقعیت است.
کد خبر : 55853

حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه تمام آمارهای دولت یازدهم واقعی است، افزود: به نظر می‌رسد، اگر اختلافی میان آمارهای بخش خصوصی و دولت وجود دارد به علت تفاوت در بازه‌های زمانی است.


وی درباره مقررات کسب و کار نیز عنوان کرد: در برخی موارد مقررات کسب و کار ایرادهای عملیاتی دارد.


سلیمی اظهار کرد: در زمان تهیه این مقررات کلیه موارد به خوبی دیده نمی‌شود و در زمان اجرا با مشکل مواجه می‌شوند.


وی به سختی اجرای این قوانین اشاره کرد و گفت: اکنون هیاتی با حضور اتاق بازرگانی برای مقررات‌زدایی تشکیل شده و سعی می‌شود تا قوانین دست و پا گیر حذف شوند.


این فعال اقتصادی از بررسی قوانین سرمایه‌گذاری در این هیات خبر داد و عنوان کرد: یکی از موانع سرمایه‌گذاری خارجی تحریم‌های ایران بود.


وی ادامه داد: در شرایط تحریم‌ها نقل و انتقالات پول به دلیل نبود سوئیفت‌های بانکی به سختی انجام می‌شد و از آنجا که سرمایه‌گذاران خارجی طبق قوانین و ضوابط خاصی فعالیت می‌کنند بنابراین زیر بار نقل و انتقال پول از طریق صرافی‌ها نمی‌رفتند.


سلیمی ضمن ابراز امیدواری از رفع مشکلات سوئیفت طی چند هفته اخیر تاکید کرد: یکی دیگر از موانع سرمایه‌گذاری در داخل کشور وجود بوروکراسی اداری است.


وی تاکید کرد: این بوروکراسی نه تنها برای سرمایه‌گذاری خارجی بلکه برای سرمایه‌گذاری داخلی نیز وجود دارد و باید روی آن کار کرد.


این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم قوانین یادشده قبل از شروع فعالیت مجلس جدید به تصویب برسد.


وی به تصویب قانون پول‌شویی اشاره کرد و گفت: اکنون این قانون در حال اجراست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته