دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 13:07

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: به نظر می‌رسد PMD بسته خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: فرض بر این است که در جلسه شورای حکام قطع نامه‌ای برای بسته شدن پرونده PMD ایران صادر شود.
کد خبر : 55835

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علاءالدین بروجردی پس از پایان جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره نحوه اجرای برجام اظهار کرد:‌ PMD حلقه مهم در زنجیره توافق است و فرض بر این است که در جلسه شورای حکام قطع نامه‌ای برای بسته شدن پرونده PMD ایران صادر شود.


وی افزود: ما بندهای خلاف واقع در گزارش آقای آمانو را قبول نداریم، طبیعتا وزارت امور خارجه موظف است که در یک موضع‌گیری رسمی آن‌ها را نپذیرد. با وجود این، به نظر می‌رسد که PMD بسته خواهد شد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس تصریح کرد: مراحل بعدی طبق توافق به پیش خواهد رفت. چون برخی از اقدامات منوط به بسته شدن PMD است، شروط دیگری را که مقام معظم رهبری فرمودند به نظر می‌رسد محقق خواهد شد و کار تا مرحله رفع کامل تحریم‌ها در دی ماه به جلو خواهد رفت.


بروجردی درباره اثبات صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: ما از ابتدا همواره صلح آمیز فعالیت کرده‌ایم و مدیر کل آژانس بارها عدم انحراف از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اعلام کرده است. اما ایجاد ابهام طبیعتا مورد پذیرش ما نیست. ما از آغاز فعالیت‌های هسته‌ای تحت نظارت آژانس و چارچوب PMD حرکت کرده‌ایم و کلیه فعالیت‌های ما صلح آمیز بوده است به همین دلیل هرگونه اتهام را قویا رد می‌کنیم.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی درباره تأثیر اجرای برجام در همکاری با کشورهای دیگر در مبارزهه با تروریسم اظهار کرد: فکر نمی‌کنم ارتباط مستقیمی بین این دو وجود داشته باشد. اما سیاست ما از ابتدا، چه در عراق و چه در سوریه، در مخالفت با تروریسم بوده است و امروز خرسندیم که بسیاری از کشورها از این موضوع فاصله گرفته‌اند و دربرابر کشورهای حامی تروریسم و آتش افروز در منطقه ایستاده‌اند.


بروجردی درباره اظهارات یک مقام عربستانی برای ترمیم روابط عربستان با ایران گفت: ما از ابتدا معتقد بودیم که دو کشور باید باهم همکاری کنند، ولی عربستان قواعد بازی را رعایت نکرد. این اقدامات هیچ نتیجه‌ای برای آنها در پی نخواهد داشت. آنچه حائز اهمیت است حفظ امنیت خلیج فارس و همکاری کشورهای منطقه است.


وی خاطر نشان کرد:‌ عربستان قبل از هر اقدامی باید موضع‌گیری جدی درباره حوادث تلخی چون منا داشته باشد و به افکار عمومی در این زمینه پاسخ دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته