دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 13:13

سرپرست دانشگاه آزاد واحد لارستان: پژوهش‌محوری نیاز امروز جوامع دانشگاهی و مراکز آموزشی است

سرپرست دانشگاه آزاد واحد لارستان با بیان این نکته که پژوهش محوری نیاز امروز جوامع دانشگاهی و مرکز آموزشی است، اظهار کرد: پژوهش می‌تواند بسیاری از مشکلات سازمان‌ها را مرتفع کرده و راه‌حل‌هایی منطقی و عقلایی در برخورد با چالش‌های سازمانی ایجاد کند.
کد خبر : 55825

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی مهدی‌زاده در سمینار علمی حسابداری که به مناسبت هفته پژوهش و روز حسابدار در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و با حضور دکتر عفیفی معاون پژوهشی این واحد برگزار شد، تشکیل تیم‌های پژوهش محور، متشکل از اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه در واحدهای دانشگاهی را مهم ارزیابی کرد.


این مسئول گفت: این تیم‌ها می‌توانند در انجام طرح‌های برون دانشگاهی موفق عمل کنند که منجر به توسعه کیفی و علمی شده و فارغ‌التحصیلانی توانمند و متخصص به جامعه تحویل دهند.


وی نقش حسابداران را در جوامع سازمانی حیاتی دانست و افزود: حسابداران در بیشتر حوزه‌های مالی می‌توانند با ارائه گزارش‌های بروز و صحیح منجر به بهینه‌سازی هزینه‌ها و اثربخشی سازمان‌ها در دنیای امروز شوند.


مهدی زاده با تبریک هفته پژوهش به دانشجویان و حسابداران به مناسبت روز حسابدار از برگزارکنندگان این سمینار قدردانی و تشکر کرد.


در ادامه مدیر گروه مدیریت و حسابداری دانشگاه واحد لارستان، سیستم اقتصادی امروز دنیا، تهیه و گزارش اطلاعات درست مالی و سایر اطلاعات اقتصادی به مراکز تصمیم گیری را دارای اهمیت دانست و گفت: حسابداری به عنوان بخشی از نظام اطلاعاتی، نقش بارزی را در تصمیم‌گیرهای مربوط به توسعه اقتصادی ایفا می‌کند و این در حالی است کارهای موفقیت‌آمیز به اطلاعات مربوط و قابل اعتمادی نیاز دارد که بتواند پشتوانه تصمیم‌گیری‌های مناسب و اثربخش در سازمان باشد.


حسین توکلی استفاده از نظام‌های حسابداری به عنوان نظام اطلاعاتی در سطح اقتصاد ملی، یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه دانست و به نقش حسابداران در توسعه اقتصادی و تاثیر حسابداری بر اقتصاد روز دنیا پرداخت.


دکتر احمد قلی‌پور از استادان واحد لارستان به عنوان سخنران بعدی مراسم با توجه به بی طرفی حسابرسان داخلی گفت: حسابرسان باید در ارائه گزارش‌های مالی منصفانه و بی‌طرفی خود را حفظ کرده و هیچ‌گونه سازش و مصالحه‌ای صورت نپذیرد.


قلی پور با توجه به ساختارهای مختلف سازمان‌ها، اظهار کرد: ساختارهای سازمانی متفاوت منجر به الگوهای راهبردی گوناگونی می شوند و این ساختارها در شکل گیری و انجام وظایف از سوی حسابرسی داخلی و مدیریت ریسک موثرند.


وی به مدیریت ریسک، عوامل پیچیده در تداخل مسئولیت‌ها و استقلال حسابرسان داخلی پرداخت.


در پایان سمینار مراسم سوگندنامه حسابداری برگزار شد و به دانشجویان برتر در این رشته لوح قدردانی اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته