دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 12:56
در راستای گسترش تعاملات علمی و فناوری

دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری لاهیجان، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

جلسه امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد واحد لاهیجان و شهرداری لاهیجان با حضور رئیس شورای شهر و معاونان این دانشگاه در سالن کنفرانس شهرداری لاهیجان برگزار شد.
کد خبر : 55818

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاری‌های علمی تحقیقاتی و پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، امکانات، تجهیزات میدانی، کارگاهی و آزمایشگاهی فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و شهرداری امضا شد.


دکتر سهراب کردرستمی با توجه به موضوعات این تفاهم‌نامه گفت: استفاده مطلوب از توانایی‌های علمی، فنی و تجهیزاتی طرفین در راستای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، توسعه‌ای و کاربردی مورد نیاز، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی، برگزاری نشست‌های علمی مشترک و تبادل دانش و اطلاعات، همکاری اجرای پروژه‌های علمی، پژوهشی و فنی، مشارکت در احصای توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف، چاپ و انتشار کتب و مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک، بازدید از امکانات و تجهیزات میدانی، کارگاهی و آزمایشگاهی و همکاری در تامین داده‌های موردنیاز پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از موضوعات این تفاهم‌نامه است.


آگشته: اداره شهرها و دانش مدیریت شهری از این جهت است که یک مدیر مدیریت شهری و دانش مدیریت شهری را سرلوحه کار خود قرار دهد و امیدوارم بتوانیم در همه عرصه‌ها مدیریت شهر را مرکزی برای امورات محلی و تخصصی دانشجویان قرار دهیم

وی با توجه به موارد همکاری دراین تفاهم نامه افزود: محیط شناسی و آمایش سرزمین، مخاطرات محیطی و پدافند غیر عامل، مکان‌یابی، برنامه‌ریزی شهری، مدل‌سازی در حوزه‌های مختلف اطلاعات مکانی و توسعه نرم‌افزارهای مختلف در حوزه اطلاعات مکانی از جمله حوزه‌های همکاری این تفاهم‌نامه است.


شهردار لاهیجان نیز با بیان اینکه شهرها را نمی‌توان بدون علم و آگاهی اداره کرد ،گفت: اداره شهرها و دانش مدیریت شهری از این جهت است که یک مدیر مدیریت شهری و دانش مدیریت شهری را سرلوحه کار خود قرار دهد و امیدوارم بتوانیم در همه عرصه‌ها مدیریت شهر را مرکزی برای امورات محلی و تخصصی دانشجویان قرار دهیم.


حسن آگشته افزود: متأسفانه بیشتر دانشگاه‌ها در بحث آموزشی مشغولند ولی در کار اجرایی شرکت نمی‌کنند.


وی با توجه به اینکه دانشگاه آزاد واحد لاهیجان زینتی است در دانشگاه‌های شرق گیلان و فرصت خوبی فراهم شده است، بر لزوم بهره گیری از پتانسیل علمی این دانشگاه با وجود داشتن رشته های عمران و معماری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مبنی بر سوق مدیریت شهری به سوی شهرسازی اسلامی، زیباسازی و منظر شهری پایدار و توسعه گردشگری تأکید کرد.


وی با توجه به ایجاد مقدمات لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری لاهیجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، گفت : با توجه به شرایط موجود شهرداری، استفاده از توان علمی دانشگاه‌ها و همکاری مطالعاتی و پژوهشی با این مراکز، تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.


آگشته افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، علاوه بر مشخص کردن اولویت‌های پژوهشی و نیازهای مطالعاتی پروژه‌های شهری، از توان علمی و پژوهشی دانشگاه در حوزه مدیریت شهری استفاده بهینه صورت پذیرد و انجام همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری استقبال کرد و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و به خدمت گرفتن تمامی تجربیات و امکانات دانشگاه در این راستا اعلام کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته