دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1399 - 15:58
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی:

شهید قاسم سلیمانی در راستای ایجاد تفرقه میان مسلمانان ترور شد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: ترور شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در چارچوب ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان انجام شد.
کد خبر : 558142
n3513020-6017184.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری در نشست تخصصی «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار مقاومت، صلح و اتحاد امت اسلامی» که عصر امروز در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی در رأس مفهوم و تفکر امت واحده بود؛ آن را به‌خوبی دریافت و به آن عمل می‌کرد. 


وی افزود: در زمینه تفرقه و تعرض در جهان اسلام، استکبار جهانی به سرکردگی انگلیس و سپس آمریکا تلاش کردند تا با ایجاد تفرقه در جهان اسلام امت واحده را منشق کنند و هدف خود را به شیوه‌های مختلف ازجمله ایجاد جنگ میان ملت‌های اسلامی دنبال کردند که جنگ ایران و عراق نمونه آشکار آن بود. استکبار جهانی می‌خواست به این وسیله حضور خود را در منطقه تثبیت کند و  به سرمایه‌های جهان اسلام دست یابد و آن‌ها را به غارت ببرد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: شخصیت‌های تقریبی و وحدت‌گرا مورد هدف غربی‌ها قرار گرفتند و تلاش می‌کند آن‌ها را ترور کنند. طبعاً یکی از علت‌هایی که سردار شهید قاسم سلیمانی هدف استکبار جهانی قرار گرفت، این بود که در حوزه جنگ موفق عمل کرد و جنگ حوزه عراق و سوریه را توانست به سود جبهه مقاومت تغییر دهد. ترور شخصیتی همچون  قاسم سلیمانی در چارچوب ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان انجام شد.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: استکبار سعی می‌کند در درون فرقه‌های اسلامی  و نحله‌های مختلف،  ادبیات تکفیر را ترویج و خشونت و خونریزی را تثبیت کند که برخی افراد جاهل نیز متأسفانه به این قضیه دامن می‌زنند. 


شهریاری تصریح کرد: تنازع و درگیری‌های خیابانی که نمونه آن را در کشورهایی چون پاکستان ملاحظه می‌کنیم از دیگر برنامه‌های دشمن است. ما نیازمند شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم سلیمانی هستیم که پیشگیری از تفرقه را وجه همت خود قرار دهد. شهید قاسم سلیمانی بسیار خوب توانست باعث جلوگیری از تفرقه در میان مسلمانان شود.


شهریاری گفت: استکبار جهانی یک ارزش را در جهان اسلام مورد هدف قرار داد و آن، ارزش اصیل امنیت است. در حوزه امت واحده علاوه بر اینکه باید اتحاد پیگیری شود، همکاری در جهان اسلام باید شکل بگیرد. برای ایجاد اتحاد باید اختلافات خود را کنار بگذاریم و توجه کنیم که اسلام امروز بیش از گذشته نیازمند وحدت فرقه‌هاست.


وی عنوان کرد: باید اختلافات را کنار بگذاریم و بدانیم بیش از هر زمانی نیازمند وحدت هستیم و این وحدت جز با معیت با رسول خدا(ص) محقق نخواهد شد؛ مقابله با دشمن مشترک باید سرلوحه کارهای ما قرار بگیرد و این راهی جز این نیست که همچون حاج قاسم دشمن شناس باشیم و ترفندهای او را به خوبی بشناسیم.  حاج قاسم خود و جانش را فدای امنیت که یک ارزش اصیل اسلامی است، کرد. او بسیار در زمینه تسلط بیگانگان بر سرزمین‌های اسلامی حساس بود.


شهریاری تأکید کرد: حاج قاسم از تجزیه، افتراق و جدایی کشورهای اسلامی جلوگیری کرد و نگذاشت استکبار جهانی در عراق این کشور را مورد تجزیه قرار دهد. اسلام همه انواع تفرقه را مردود می‌داند و پیوسته به صلح عادلانه دعوت می‌کند؛ در رابطه با ترور، ترغیب به اخوت دارد و در رابطه با تکفیر، کشتن یک انسان را کشتن کل آدمیان تلقی، از تنازع نهی و در رابطه با مشاجره تأکید می‌کند که نام‌های بد را به هم لقب ندهید.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حاج قاسم برای ایجاد ثبات و پیشگیری از جنگ میان دولت‌های اسلامی و ایجاد امنیت میان آن‌ها و همچنین حفظ تمامیت ارضی میان کشورهای اسلامی تلاش زیادی کرد و بسیار تلاش کرد تا چارچوب‌های هر کشوری رعایت شود، یکی از راهبردهای وی حفظ سرزمینی بود تا زمینه جنگ و حضور استکبار در کشورهای اسلامی فراهم نشود. سردار قاسم سلیمانی، سردار امنیت در کنار سردار اسلام است و سخن درباره شخصیت او بسیار می‌توان گفت.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته