دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 14:12

آغاز آتش‌بس در سراسر یمن/ آتش توپخانه ائتلاف عربی همچنان فعال است

منابع سعودی لحظاتی پیش اعلام کردند که آتش‌بس در سراسر یمن آغاز شده است.
کد خبر : 55810

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه العالم، در بیانیه‌ای که ائتلاف عربی به رهبری عربستان منتشر کرد، آمده است: عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری یمن با ارسال نامه‌ای به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان اعلام کرد که دولت انتصابی‌اش با آغاز آتش‌بس یک هفته‌ای از 15 تا 21 دسامبر (24 تا 30 آذر) هم‌زمان با آغاز مذاکرات ژنو موافقت کرده است.


این در حالی است که منابع عربی ازجمله خبرگزاری رسمی عربستان گزارش دادند: آتش‌بس در صورت پایبندی طرف مقابل (جنبش انصارالله) تمدید خواهد شد.


بیانیه ائتلاف می‌افزاید: «عبدربه از بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است که تضمین‌های لازم را از طرف مقابل (گروه‌های انقلابی یمن و انصارالله) برای نقض نکردن آتش‌بس بگیرد تا نیروهای ائتلاف مجبور به آغاز مجدد درگیری‌ها نشوند.


در نخستین اظهار نظر پس از آتش‌بس، «اسماعیل ولد شیخ احمد» فرستاده سازمان ملل متحد به یمن، این آتش‌بس را مقدمه‌ای برای دستیابی به صلح دائم در این کشور خواند.


این تحولات در حالی رخ داده‌ است که به‌نظر می‌آید عربستان تمایلی برای کمک به برقراری صلح و امنیت در یمن ندارد. جنگنده‌های سعودی روز گذشته (دوشنبه) با حمله به روستای «بنی‌حداد» در بخش «حرض» استان حجه واقع در شمال یمن، 10 غیر نظامی را کشتند و 20 نفر دیگر را زخمی کردند.


جنگنده‌های عربستان امروز سه‌شنبه نیز مناطق مختلف در بخش‌های «شریجه» و «حیدان» در استان «صعده» واقع در شمال یمن را بمباران کردند.


لحظاتی پیش نیز منابع عربی گزارش کردند که نیروهای ائتلاف عربی توانستند بر جزیره «زقر» یمن در دریای سرخ تسلط یابند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته