دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1399 - 12:42
وزیر خارجه پیشنهادی بایدن:

سفارت آمریکا در قدس باقی خواهد ماند

گزینه پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا برای پست وزارت خارجه تأکید کرد که دولت بعدی آمریکا به‌هیچ‌عنوان قصد انتقال سفارت این کشور از قدس به تل‌آویو را ندارد.
کد خبر : 558046

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری آنا از هیل، «آنتونی بلینکن» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات‌متحده برای ریاست وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که دولت بایدن همچنان سفارت آمریکا را در شهر بیت‌المقدس حفظ خواهد کرد.


بلینکن در جلسه تأیید نامزدی‌اش در سنا تصریح کرد که دولت بایدن قصد انتقال سفارت آمریکا از قدس به تل‌آویو را ندارد و تأیید کرد که ایالات‌متحده قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.


در جلسه روز گذشته سنا، سناتور «تد کروز» از ایالت تگزاس پرسید: آیا موافقید که قدس پایتخت اسرائیل است و آیا متعهدید که ایالات متحده سفارت ما را در اورشلیم (قدس) حفظ می‌کند؟


بلینکن در پاسخ به تد کروز گفت: «بله و بله».


آمریکا مراسم انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی را روز ۱۴ می سال ۲۰۱۸ برگزار کرد.


بلینکن تأکید کرد که درباره تلاش‌های کوتاه‌مدت برای ازسرگیری مذاکرات بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان خوش‌بین نیست اما از طرفین درخواست کرد که از هرگونه اقدامات یکجانبه‌ای که بازگشت به میز مذاکره را دشوارتر سازد، خودداری کنند.


وی همچنین خواستار اقدامات اعتمادسازی شد تا به‌موجب آن جوی ایجاد شود که بتوان بار دیگر به یافتن راه‌حلی برای روابط صهیونیست‌ها و فلسطینیان کمک کرد.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته