دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 بهمن 1399 - 10:30
دفتر وکالت آنا/ 44

شرب خمر چه مجازاتی دارد؟

عطف به اینکه از نظر اسلام خوردن شراب و در مجموع حرام است، این پرسش مطرح می‌شود که قانون چه مجازاتی را برای شرب خمر در نظر گرفته است؟
کد خبر : 557963
شرب خمر.jpg

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شرب خمر به معنی نوشیدن مایعات مست‌کننده است. در آیه 219 سوره بقره خداوند شرب خمر و قمار را گناه کبیره اعلام شده و قانون هم به تبعیت از شرع مقدس شرب خمر را جرم انگاشته است. مجازات شرب خمر از جمله حدود شرعی است؛ یعنی مجاراتی که نوع و میزان و کیفیت آن در اسلام مشخص است.


مصرف انواع مُسکِرات (سُکرآور، مست کننده) از قبیل خوردن، تزریق و تدخین آن کم باشد یا زیاد، جامد باشد یا مایع، مست کند یا نکند، خالص باشد یا مخلوط به گونه ای که آن را از مسکر بودن خارج نکند، موجب حد است.


همچنین غیرمسلمان تنها در صورتی که تظاهر به مصرف مسکر کند، محکوم به حد می‌شود و در غیر این‌صورت اگر مصرف مسکر توسط غیرمسلمان، علنی نباشد ولی در حالت مستی در معابر عمومی ظاهر شود به مجازات مقرر برای تظاهر به عمل حرام محکوم می‌شود.
علاوه بر این براساس ماده 701 قانون مجازات اسلامی، هر کس متجاهراً و به نحو علن در اماکن و معابر و مجامع عمومی مشروبات الکلی استعمال کند، علاوه بر اجرای حد شرعی شرب‌خمر به دو تا شش ماه حبس تعزیری محکوم می‌شود.


انتهای پیام/4158/


انتهای پیام/

برچسب ها: دفتر وکالت آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته