دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شیوا:

تصمیم گرفتیم قیمت‌ فروش زمستانه خودرو افزایش نیابد! / فرمول جدید قیمت‌گذاری اجرایی نشد

رئیس شورای رقابت گفت:از این پس قیمت‌گذاری خودروها بجای سه‌ماهه، هر شش ماه یا سالانه تعیین خواهد شد.
کد خبر : 557901

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت گفت: قیمت خودرو‌های داخلی در فصل زمستان با همان نرخ پاییز عرضه خواهد شد.


رئیس شورای رقابت گفت: با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها و تورم بخشی اعلام شده از سوی بانک مرکزی، شورای رقابت تصمیم گرفت قیمت‌های فروش زمستان کارخانه‌ها افزایش نیابد.


شیوا افزود: از این پس قیمت‌گذاری خودروها بجای سه‌ماهه، هر شش ماه یا سالانه تعیین خواهد شد.


وی گفت: بانک مرکزی تورم بخشی پاییز را حدود ۱۴ درصد اعلام کرد، اما شورای رقابت با در نظر گرفتن بهره‌وری و کیفیت، تصمیم گرفت قیمت کارخانه‌ها برای زمستان افزایشی نداشته باشد.


رئیس شورای رقابت در خصوص فرمول جدید قیمت‌گذاری هم گفت: این فرمول شرط افزایش ۵۰ درصدی داشت، لذا تا زمانی که افزایش ۵۰ درصدی اعمال نشود، این فرمول اجرایی نخواهد شد.


وی افزود: شرکت سایپا اعلام کرده با فرمول جدید، توان افزایش تولید نخواهد داشت و ایران‌خودرو هم اعلام کرده برای افزایش تولید خواستار تغییرات است، لذا این فرمول اجرایی نخواهد شد.


رضا شیوا در خصوص اینکه خودروساز‌ها این قیمت‌گذاری را قبول دارند یا خیر، گفت: شورا مستقل عمل می‌کند و خودروساز‌ها موظف هستند به آن عمل کنند.


وی با تأکید بر اینکه کلیه خودرو‌هایی که سابقه قیمت داشته‌اند، هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نخواهند داشت، گفت: قیمت‌گذاری خودرو‌های جدید هم در کمیته خودرو بررسی می‌شود.


رئیس شورای رقابت در خصوص اینکه آیا سازمان بازرسی مصوبه قبلی شورا را لغو کرده، افزود: سازمان بازرسی هرگز مصوبه شورا را لغو نکرده و از نظر قانونی مجوز این کار را ندارد و فقط درخواست تجدیدنظر کرده است.


وی با اعلام اینکه تورم بخشی سه‌ماهه پاییز برای ایران‌خودرو ۱۴.۱ و سایپا ۱۴.۷۵ بوده است، گفت: چنانچه در پی تغییرات سیاسی و اقتصادی ایران و جهان، تورم بخشی طی ماهه‌های آینده کاهش پیدا کند، بر اساس فرمول موجود، قیمت‌های کارخانه نیز کاهش خواهد یافت.


شیوا گفت: فعلاً تا پایان فرودین سال آینده، قیمت‌های کارخانه‌ای تغییری نخواهد کرد.


شیوا در پایان افزود: تا زمانی که تولید افزایش یابد و عرضه و تقاضا خودرو متناسب با یکدیگر شوند، مدل عرضه خودرو با قرعه‌کشی ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته