دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

هفته پژوهش در واحد گناباد؛ از برگزاری سیزده کارگاه آموزشی و سخنرانی علمی تا تجلیل از پژوهشگران برتر

برگزاری بیش از سیزده کارگاه آموزشی و سخنرانی علمی، برپایی نمایشگاه، تجلیل از پژوهشگران برتر و بازدیدهای علمی، اهم برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد خواهد بود.
کد خبر : 55790

معاون پژوهش و فناوری واحد گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان این مطلب و تبریک هفته پژوهش به استادان، دانشجویان و پژوهشگران و محققان اظهار کرد: از چندی قبل با تشکیل ستاد هفته پژوهش و فناوری در واحد گناباد برنامه‌هایی برای هفته پژوهش پیشنهاد و ارائه شد که همزمان و در طول هفته پژوهش شاهد برگزاری و برپایی این برنامه‌ها خواهیم بود.


دکتر سعید بلوچیان با بیان این مطلب که در هفته پژوهش 10 کارگاه آموزشی تخصصی و عمومی و دو سخنرانی علمی در زمینه‌ها و موضوعات فنی و مهندسی، پزشکی، کشاورزی، فیزیک، گروه‌های مختلف انسانی و... برگزار خواهد شد، افزود: این کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی ویژه استادان و دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان و همچنین کارشناسان ادارات و نهادهای دولتی گناباد است.


بلوچیان با توجه به برپایی نمایشگاه حوزه پژوهش و فناوری واحد گناباد، گفت: این نمایشگاه حاصل دستاوردهای استادان و دانشجویان واحد گناباد است که در پایان هفته پژوهش شاهد برپایی آن خواهیم بود.


وی افزود: در راستای تعامل بیشتر با بخش صنعت، بازدیدهایی نیز برای استادان و دانشجویان از شرکت‌های صنعتی شهرستان در نظر گرفته شده است.


بلوچیان با توجه به برپایی نمایشگاه حوزه پژوهش و فناوری واحد گناباد، گفت: این نمایشگاه حاصل دستاوردهای استادان و دانشجویان واحد گناباد است که در پایان هفته پژوهش شاهد برپایی آن خواهیم بود.

بلوچیان با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دانشگاه‌ها به عنوان اصلی‌ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی نقش موثر می‌توانند در این زمینه ایفا کنند و با اجرای طرح های تولیدی گام‌های اساسی در ارتباط با پیشرفت و توسعه کشور بردارند، به درآمدزایی حوزه پژوهش واحد گناباد پرداخت.


معاون پژوهش و فناوری واحد گناباد اظهار کرد: از چندی قبل به اتفاق همکاران حوزه پژوهش و فناوری بطور جدی وارد بحث درآمدزایی غیر از محل شهریه شده‌ایم.


وی در این ارتباط به عقد چندین قرارداد با بخش صنعت در راستای سامانه جدید دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اتمام پروژه‌های مربوطه، آورده‌های مالی برای واحد گناباد داشته است.


بلوچیان با توجه به فعالیت‌های پژوهشی یک ساله اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد، گفت: برگزاری نخستین دوره مسابقات دومینوی تاپلینگ شهرستان، انتخاب رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد گناباد به عنوان رئیس برتر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کسب عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات رباتیک کشوری در دو نوبت، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی، تجهیز آزمایشگاه‌های پرستاری و مامایی و پراتیک، کسب مجوز اولیه آزمایشگاه همکار، ارائه مقالات استادان و چاپ آن در مجلات معتبرisi و مجلات معتبر علمی و پژوهشی، برگزاری باشکوه هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران که یکی از بزرگترین همایش‌های علمی کشور است و...از مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه پژوهش در یک‌سال گذشته بوده است.


وی افزود: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی جامعه و کشور، پرداختن به امر پژوهش است و بدون پژوهش و تحقیق موفقیت چندانی کسب نمی‌شود پس باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، تحقیق و پژوهش را محور اصلی فعالیت‌ها قرار داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته