دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمنیان در گفتگو با آنا:

تراکتور برای ماندن در کورس و لیگ قهرمانان آسیا باید تقویت شود/ اشتباهات دیدار با استقلال تکرار نمی‌شود

مربی تیم تراکتور گفت: نقاط ضعف تیم برطرف خواهد شد و اشتباهات دیدار با استقلال در آینده تکرار نمی‌شود، ضمن اینکه در بازی با گل‌گهر سیرجان دست و پا بسته نیستیم.
کد خبر : 557885
IMG-20210118-WA0093.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم تراکتور با شکست برابر استقلال کمی از کورس قهرمانی فاصله گرفت و با توجه به اینکه سرخ‌پوشان تبریزی طرفداران زیادی دارند، این انتظار وجود دارد تا با قدرت بیشتری در بازی‌های خانگی به میدان برود. ضمن اینکه تراکتور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و از مرحله گروهی دیدارهایش را آغاز خواهد کرد.


عشق طرفداران به تراکتور


عباس چمنیان درباره نتایج دارای نوسان تراکتور که مانع ایستادن این تیم در صدر جدول و اعتراض هواداران شده به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: تمام ارکان تیم در مورد حساسیت هواداران و علاقه خاص آنها به تیم توجیه هستند. عشق طرفداران به تراکتور یکی از پدیده‌های اجتماعی است و برای همین می‌گویم به اهمیت مسئولیتی که بر دوش تیم است، واقف هستیم.


عملکرد بهتر تراکتور


وی ادامه داد: تراکتور از زمانی که مسعود شجاعی به‌عنوان سرمربی موقت انتخاب شده بازی هجومی را جایگزین بازی دفاعی کرده و بدون تردید در ادامه راه به تکامل می‌رسد. خیلی از هواداران از نمایش فنی تیم راضی نبودند و اگر چه در این مسیر موفقیت 100 درصدی نداشتیم اما همگان به این موضوع اذعان دارند که عملکرد تراکتور بهتر از قبل شده است.


بازنگری دقیق دلایل شکست


مربی تیم تراکتور با اشاره به شکست تیمش مقابل استقلال عنوان کرد: با وجود اینکه بازی خوبی انجام دادیم و موقعیت زیادی ایجاد کردیم اما نتیجه برخلاف عملکرد تیم رقم خورد. علت آن اشتباهاتی بود که در خط دفاعی داشتیم و باید نقاط ضعف را به مرور برطرف کنیم. نیاز به بازنگری دقیقی برای دلایل شکست داشتیم که بلافاصله پس از اتمام مسابقه این کار انجام شد و در حال بازسازی نقاط ضعف هستیم.


اشتباه نباید تکرار شود


وی ادامه داد: هر زمانی که قرار شد فلسفه جدیدی در تیمی اجرایی شود نیاز به زمان است و در این راه چالش و ایراداتی وجود دارد. جلسه خوبی در کادر فنی تیم برگزار شد و تلاش کردیم تا برای بازی با گل‌گهر سیرجان آماده شویم. ارتکاب اشتباه از سوی بازیکنان طبیعی است اما نباید تکرار شود و اگر می‌خواهیم تبدیل به یکی از تیم‌هایی شویم که بازی مالکانه انجام می‌دهند باید نقاط ضعف تیم برطرف شود. نمی‌خواهیم یکی از تیم‌های باشیم که بیشتر به دنبال ضدفوتبال و خراب کردن تاکتیک تیم مقابل هستند و انتظار هم از تیم‌های پرطرفدار تراکتور، پرسپولیس، استقلال و سپاهان چیزی غیر از این نیست.


جبران ناکامی‌های گذشته


چمنیان در مورد اینکه تراکتور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و نگرانی‌ها در خصوص این تیم زیاد است، اظهار کرد: تیمی که با تفکرات یک مربی بسته می‌شود قطعاً نیاز به بازسازی دارد تا نقاط ضعف را به قوت تبدیل کند. با توجه به تغییراتی که صورت گرفته کادر فنی جدید به دنبال آن است تا بهتر عمل کند و در این راه تصمیماتی گرفته خواهد شد تا بتوان ناکامی‌های گذشته را جبران کرد.


قیمت‌های سرسام‌آور در نقل و انتقالات


وی افزود: این تصمیم را داریم که در فصل نقل و انتقالات زمستانی نفراتی که به تیم کمک نمی‌کنند را در فهرست فروش قرار دهیم تا بتوانند در تیم دیگری بازی کنند و نفراتی جذب شوند که کیفیت تیم را به مراتب ارتقا دهند. بازار نقل و انتقالات با قیمت‌های سرسام‌آور شرایط نابرابری را برای تراکتور که باشگاهی خصوصی است با باشگاه‌های دولتی و صنعتی ایجاد کرده و باید در تنگناها بهترین تصمیم گرفته شود و تدابیر و سیاست‌گذاری مناسبی انجام خواهد شد تا بتوانیم با تیمی قدرتمندتر فصل را به پایان برسانیم.


محدودیت تراکتور در نقل و انتقالات


وی درباره اینکه بسیاری معتقدند تراکتور در زمان علیرضا منصوریان ناموفق‌تر از حال حاضر بوده، تصریح کرد: علیرضا منصوریان در ابتدای فصل تلاش کرد تا نفرات بسیار خوبی جذب کند اما قیمت‌های نجومی در بازار نقل و انتقالات باعث شد تا سرمربی تیم نتواند بازیکنانی که اولویت او بودند را جذب کند. دلیل آن هم محدودیت باشگاه تراکتور در قیاس با باشگاه‌های دولتی و خصوصی است. 


اذعان منصوریان به نگرفتن بازیکنان مدنظرش


مربی تیم تراکتور ادامه داد: منصوریان هم به این نکته اذعان کرد که بازیکنانی که در ابتدا مدنظرش بودند را نتوانست به تراکتور بیاورد. او تفکراتی داشت که منجر به دوام همکاری‌اش با باشگاه نشد و مسعود شجاعی با تفکرات جدید در تلاش بوده تا تیم به سمت نمایش بهتر گام بردارد و به سمتی می‌رویم که به حل مشکلات منجر شود. البته که برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا و ماندن در کورس قهرمانی لیگ برتر باید تیم تقویت شود.


دست زدن به ترکیب تیم برنده منطقی نبود


وی در خصوص انتقادات شدید علیه سه بازیکن تراکتور در دیدار با استقلال گفت: وفا هخامنشی، حمید بوحمدان و سعید مهری بخشی از ترکیب تیمی بودند که در اصفهان مقابل ذوب‌آهن به برتری دست یافت. مسماً نباید به جایگاه ذوب‌آهن توجه کرد چون این تیم انصافاً لیاقت زیادی دارد و نایب قهرمان آسیا و لیگ برتر شده است. منطقی نبود دست به ترکیب تیم برنده زد و احسان حاج‌صفی و اشکان دژآگه نیز هنوز از بند مصدومیت به طور کامل رها نشده بودند.


جا افتادن فلسفه جدید زمان‌بر است


چمنیان افزود: اشتباهات نیمه اول و غافلگیری روی گل‌ها باعث شد تا معادلات فنی با توجه به نتیجه کسب شده بر هم ریزد و با وجود بازی خوبی که از تیم تماشا کردیم در پایان بازنده شدیم. نقاط ضعف تیم باید برطرف شود ولی جا افتادن فلسفه جدید و هماهنگی کامل تیم مسئله‌ای زمان‌بر است. ضمن اینکه باید تیم با چند مهره دیگر ترمیم شود.


تراکتور تیم دست و پا بسته‌ای نیست


وی در خصوص دیدار تراکتور با گل‌گهر سیرجان عنوان کرد: 4 بازی تا پایان فصل باقی مانده و تیم‌ها به شناخت کافی از یکدیگر رسیده‌اند. طبیعتاً بازی در خانه گل‌گهر سیرجان که از کادر فنی و بازیکنان خوبی بهره می‌برد آسان نخواهد بود. البته تراکتور تیم دست و پا بسته‌ای نیست و بعد از دیدار با استقلال احیا و ضعف‌ها برطرف می‌شود. برای پیروزی وارد زمین می‌شویم و اگر دچار اشتباه فردی نشویم احتمال رسیدن به 3 امتیاز مسابقه وجود دارد.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته