دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 دی 1399 - 09:03
کامرانی تأکید کرد؛

مستندسازی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) برای نسل جوان/ اساس انقلاب اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: مبلّغان حوزه فرهنگی باید برای تبیین اندیشه‌های نسل جوان مستندسازی ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام را در دستور کار قرار دهند.
کد خبر : 557207
67402493-3688-4c79-b9c9-65a4eb34a437.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه سلام‌الله علیها گفت: ترویج و توسعه گسترش اسلام ناب محمدی از مهم‌ترین مصادیق شخصیتی بانو حضرت زهرا سلام‌الله علیها است.



وی، شخصیت بارز حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و نقش ایشان در گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی را بی نظیر خواند  و تأکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها یک اسوه و نمونه به تمام معناست که برجستگی‌های شخصیتی آن نیاز به مطالعه و پژوهش دارد و دانشگاهیان باید با انجام کار علمی و پژوهشی ابعاد شخصیتی این بزرگ بانوی اسلام را به نسل جوان جامعه تبیین کند.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان، اساس انقلاب اسلامی ایران را بر پایه اسلام ناب محمدی  خواند و یادآور شد: فقط نام مسلمان داشتن و با این عنوان زندگی کردن اگرچه زیبا و زیبنده است، اما کافی نیست، چراکه مهمترین نقش یک مسلمان ترویج اندیشه‌های دینی و فرهنگب ائمه اطهار علیهم‌السلام  در جامعه اسلامی است و این نقش حساس و بارز امروز بیش از پبش نیاز جوامع اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس متذکر شد: پوچ‌گرایی بین کشورهای غربی حاصل بی‌دینی و اعتقاد نداشتن آنها به خدا و دین اسلام است، چراکه اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی برای نجان بشریت آمده و نیاز است تا همه ما در اشاعه فرهنگ اسلامی  تلاش مضاعف کنیم.


کامرانی همچنین  با اشاره به شخصیت شامخ حضرت زهرا سلام‌الله علیها گفت: مبلغان حوزه فرهنگی باید برای تبیین اندیشه‌های نسل جوان، مستندسازی  ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام را در دستور کار قرار دهند.


حضرت فاطمه‌(س) نمونه بارز یک زن مسلمان است


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس نیز در این مراسم گفت: حضرت فاطمه سلام‌الله علیها نمونه بارز یک زن مسلمان است که به عنوان الگوی متانت، دینداری، مبارزه با ظلم و ستم و همچنین پاکدامنی الگویی برای جامعه ما به‌خصوص زنان مسلمان و مبارز است.



محمود صباحی‌زاده با بیان اینکه به واسطه ظهور کرونا برنامه‌های گرامیداشت ایام فاطمیه در قالب‌های مختلف فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، مقالات علمی در حوزه زن و حجاب و سایر برنامه‌ها انجام شده است، یادآور شد: با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان بسیجی و هیئت‌های مذهبی در سه شب آخر ایام فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سوگواری پرداختیم.


وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این مراسم  در کنار مسابقات فرهنگی و علمی راهی برای شناخت قشر جوان از انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی باشد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته