دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1393 - 16:45

پایان ماموریت سفرای ارمنستان و سریلانکا در تهران /دیدار با قائم مقام ظریف

امروز بعد از ظهر گریگور آراکلیان سفیر ارمنستان و حمد فیضل راضین سفیر سریلانکا در پایان مأموریت خود در تهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کردند.
کد خبر : 5571

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه، مرتضی سرمدی با بیان اینکه روابط با همسایگان از اهمیت خاصی برای جمهوری اسلامی برخوردار است، گفت: با کسب استقلال توسط همسایگان شمالی، جمهوری اسلامی ایران با هدف تقویت زیر ساختار‌ها با کشورهای جدید نوع مناسبات خود را تعریف کرد.


وی با بیان سیر روابط تاریخی و دیرینه ایران و ارمنستان گفت: نگاهی کلان به مناسبات و سطوح تبادل هیأت‌های دو کشور، حاکی از آن است که هیچ مانعی برای تقویت و توسعه مناسبات وجود ندارد.


وی همچنین اظهار امیدواری کرد که سفیر در بازگشت به میهن خود همچنان به عنوان دوست ایران، نقش خود را در ارتقاء مناسبات به خوبی ایفا کند.


گریگور آراکلیان ضمن تأئید اظهارات آقای سرمدی افزود: در مدت قریب شش سال، تمام تلاش خود را در توسعه مناسبات انجام دادم، خصوصاً با تشکیل دولت جدید در ارمنستان با سرعت بیشتری در این مسیر گام برداشتم.


دیدار خداحافظی سفیر سریلانکا در تهران با قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان
همچنین محمد فیضل راضین در پایان مأموریت خود در تهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان ملاقات کرد.


مرتضی سرمدی در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای مناسبات فی مابین در زمینه‌های مختلف قدردانی و با بیان وجود ظرفیت‌های مناسب در روابط فی مابین اظهار امیدواری نمود که با حل مشکلات، زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی از جمله تکمیل پروژه‌های در حال اجرا در سریلانکا فراهم شود.


فیضل راضین نیز از مأموریت خود در تهران با خاطرات خوش یاد کرد و گزارشی از فعالیت سه ساله خود ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته