دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس/ رونمایی از محصولات جدید دانش‌بنیان

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تاکید بر لزوم حرکت واحدها و مراکز دانشگاهی استان در زمینه فعالیت‌های پژوهش محور گفت: فعالیت‌های پژوهشی باید به گونه‌ای عمل شود که زمینه تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در کشور باشد.
کد خبر : 55684

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی باقری در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از پژوهش به عنوان بازوی توانمند دانشگاه و جامعه یاد کرد و گفت: امروز دانشگاه‌های در دنیا براساس دستاورد‌های علمی و پژوهشی شناخته می‌شوند به گونه‌ای که عیار دانشگاه‌ها، میزان فعالیت و دستاورد‌های علمی، پژوهشی تعیین می‌کند.



رئیس واحد بندرعباس با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان پایه و اساس اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بدون تحقق اقتصاد دانش بنیان و تقویت تولیدات داخلی امکان پذیر نیست، لذا سرمایه گذاری در بخش پژوهش و حمایت و تقویت آن در کشور اجتناب ناپذیر است.


این مسئول با بیان اینکه دستاورد‌های علمی و پژوهشی در کشور با رویکرد جدید همواره رو به رشد بوده است، گفت: تولیدات و دستاوردهای پژوهشی بر خلاف سال‌های گذشته با رشد نسبتا خوبی همراه بوده و امید است تا با مشارکت دانشگاهیان این میزان افزایش یابد.



وی رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را بیانگر پژوهش محور بودن فعالیت‌ها در این دانشگاه دانست و گفت: این دانشگاه با حمایت و قرار دادن امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های پژوهشی، زمینه فعالیت استادان و دانشجویان خلاق و صاحب ایده فراهم کرده است.


باقری، پویایی انجمن‌های علمی رشته‌های مختلف را یکی از مولفه‌های اصلی رشد دانشگاه و جامعه عنوان کرد و افزود: مشارکت دادن دانشجویان در عرصه‌های پژوهش موجب می‌شود تا جوانان با تجربیات ارزنده‌ای وارد جامعه شوند و خدمات شایانی از خود به منصه ظهور بگذارند.


این مسئول ارتباط بیشتر دانشگاه وصنعت خواستار شد و گفت: دانشگاه باید با همکاری صنایع بزرگ بتواند نیازهای یکدیگر را برآورده سازند و با همکاری دو جانبه زمینه تقویت تولیدات داخلی را فراهم سازد.



این نمایشگاه با حضور هیات رئیسه، پزوهشگران استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی افتتاح شد و قرار است تا پایان هفته پژوهش برای بازدید علاقه‌مندان دایر باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته