بنگاههای برتر حامی حقوق مصرفکنندگان معرفی میشوند
به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شاتا، سید محمود نوابی گفت: این سازمان از سال 1380 و در روز نهم اسفند ماه هرسال، بنگاههای اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و مدیران بنگاههای اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی کرده و گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان را به آن ها اعطا میکند.
وی افزود: هدف از اعطای گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالای دارای نشان ملی استاندارد است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پرونده شرکتهای متقاضی دریافت گواهینامه و تندیسهای ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، ابتدا توسط حوزههای تخصصی سازمان حمایت بررسی اولیه شده و بعد از محرز شدن شرایط اولیه، برای تصمیمگیری به کمیتههای تخصصی فرستاده شده و طی 13 جلسه کمیته فنی که متشکل از نمایندگانی از وزارتخانههای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان ملی استاندارد، حوزههای تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندکان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است، ارزیابی و تأیید میشود.
انتهای پیام/