دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 17:26

سخنرانی دانشجوی کار‌شناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد نجف‌آباد در کنفرانس بین‌المللی پاریس

محمد شرافت‌پور دانشجوی کار‌شناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد نجف‌آباد در کنفرانس بین‌المللی تجارت، بازاریابی و سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت ۲۰۱۵ پاریس سخنرانی کرد.
کد خبر : 55679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، شرافت‌پور که با ارائه مقاله‌ای با عنوان Factors influencing interest to the purchase of luxury brands among consumers
در این کنفرانس حضور یافته بود، راهکارهای افزایش فروش محصولات برند‌های معروف در حوزه کالاهای لوکس، خودرو و اشیا زینتی را برای شرکت کنندگان تشریح کرد.


وی گفت: ما در انجام تحقیق خود به طور عمده، اثر وضعیت مصرف کننده که در بر گیرنده عوامل اجتماعی و عوامل شخصیتی است را در راستای ایجاد نگرش به خرید محصول لوکس مورد بررسی قرار دادیم. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که وضعیت مصرف تاثیر منفی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات لوکس دارد.


دانشجوی کار‌شناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد نجف‌آباد افزود: به دلیل اینکه فقط اقشار پردرآمد توان خرید و مصرف محصولات لوکس را دارند، دیگر اقشار جامعه نسبت به این کالا‌ها نگرش منفی پیدا می‌کنند. مصرف تجملی، پدیده‌ای نسبتاً عمومی محسوب می‌شود هرچند در کشورهای توسعه یافته فراگیر‌تر است اما می‌توان گفت مصرف تجملی در برخی از فرهنگ‌هایی که میل به ماده گرایی (ماتریالیسم) دارند، معمول‌تر است.


شرافت‌پور ادامه داد: نتایج تحقیق ما نشان داد بین مصرف کالاهای لوکس و محیط سیاسی، تکنولوژیکی، فرهنگی و اقتصادی کشور‌ها رابطه وجود دارد. به گونه‌ای که کشور‌های دارای ایدئولوژی معنویت گرا کمتر میل به مصرف کالاهای تجملی و گران قیمت دارند.


کنفرانس بین‌المللی تجارت، بازاریابی و سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت از ۲۵ تا ۲۶ نوامبر سال جاری در پاریس به میزبانی مشترک دانشگاه تجارت پاریس و دانشگاه کبک کانادا برگزار شد.


در این کنفرانس ۳۲ نفر از برجسته‌ترین پژوهشگران کشور‌های ایران، کانادا، استرالیا، روسیه، امریکا، انگلستان، فرانسه، لهستان، در دو روز به سخنرانی پرداختند، که سخنرانی دانشجوی واحد نجف آباد به دلیل داشتن اعتبار علمی و تحقیقاتی بالا و قرار گرفتن در رتبه ششم مقالات ارائه شده در نوبت صبح روز اول کنفرانس ارائه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته