دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 دی 1399 - 00:02
نماینده مردم اصفهان در گفتگو با آنا:

وزیر ارتباطات یا بنای پاسخگویی درباره تلگرام را ندارد یا قدرت از او گرفته شده است/ ضرورت جبران خسارت مردم از سوی آذری جهرمی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: سؤال از وزیر ارتباطات در خصوص تلگرام، مطالبه کاربران بود که با پاسخ آذری جهرمی مشخص شد وزیر یا بنای پاسخگویی ندارد و یا قدرت پاسخگویی در این خصوص از او گرفته شده است.
کد خبر : 556644

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به طرح سؤال از وزیر ارتباطات گفت: یکی از ابزارهایی که ما برای اطمینان از صحت امور در اختیار داریم سؤال است و سؤال از وزرا در کمیسیون مطرح می‌شود.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سؤال از وزیر ارتباطات در خصوص کاربران تلگرام و هزینه‌های اضافه بر سازمانی که از آن‌ها دریافت شده ابتدا به صورت مکتوب مطرح شد، افزود، وزیر باید پاسخگو باشد که چرا و در کجا این هزینه‌ها صرف شده و چرا به آن‌ها بازگردانده نمی‌شود.


وی با تؤکید بر اینکه وزیر پاسخگوی سؤال مکتوب نبوده و پس از این بی‌توجهی از ابزار تذکر کتبی استفاده شده است، تصریح کرد: تذکر به وزیر ارتباطات در صحن علنی مجلس خوانده شد و متأسفانه علی‌رغم وجود قوانین جاری مجلس وزارت ارتباطات به این تذکر کتبی نیز پاسخ نداد و عملاً وزیر اعتنای لازم را به حقوق ملت نداشته است.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بر همین اساس و در راستای احقاق حقوق مردم سؤالی را مطرح و اکنون در نوبت طرح در صحن قرار گرفته است.




بیشتر بخوانید:


نمایندگان از پاسخ آذری جهرمی درباره تلگرام قانع نشدند




وی با بیان اینکه در هفته جاری فرصتی شد تا وزیر به کمیسیون احضار و سؤال مذکور از وی طرح شود، گفت: سؤال در خصوص تلگرام مطالبه کاربران بوده است که با پاسخ وزیر مشخص شد وزیر یا بنای بر پاسخگویی ندارد و یا قدرت پاسخگویی در این خصوص از او  گرفته شده است.


مقتدایی تأکید کرد: در جلسه مذکور صراحتاض به وزیر ارتباطات گفته شد که با این نوع پاسخگویی عملاً به روند عدم پاسخگویی قبلی ادامه می‌دهید و به همین جهت از این پاسخ‌ها قانع نشدم.


وی با بیان اینکه پای حقوق ملت ایستاده‌ایم و به دنبال آن هستم که تخلفات صورت گرفته را کاملا مشخص کنیم، گفت: مدیران باید نسبت به بیت‌المال، حق‌الناس، اموال عمومی و همچنین اعتماد عمومی مردم حساسیت‌ها و دقت‌های لازم را داشته باشند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر ارتباطات اکنون باید با حضور در صحن علنی پاسخگوی نماینده ملت باشد و در همین راستا اطمینان دارم که مطمئناً روال‌ها به سمتی پیش خواهد رفت که به حول و قوه الهی تا ریال آخر پول‌های مردم را بتوانیم پس بگیریم. البته در این مسیر دشواری‌هایی نیز وجود دارد اما تلاش ما آن است که به غیر از حق و حقیقت و منافع ملت چیز دیگری را در نظر نگیریم و از هیچ مانعی نمی‌ترسیم.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: CDN‌های تلگرام در کشور مستقر بوده و باید بر اساس ترافیک داخلی هزینه‌ها محاسبه می‌شد اما به‌اشتباه و به‌عمد رقم‌های بالاتری از کاربران دریافت شده که این هیچ توجیهی ندارد، از این رو آقای وزیر باید پول مردم را پس بدهد.


انتهای پیام/۴١۵١/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته