دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 دی 1399 - 12:16
حجت‌الاسلام راعی عنوان کرد؛

موضوعات مهم در برقراری ارتباط حوزه و دانشگاه چیست؟/ از همگرایی جهان اسلام تا تعالی‌سازی علوم انسانی

رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بیان کرد: همگرایی حقوقی جهان اسلام، به‌روزرسانی، تعالی‌سازی علوم انسانی و بومی‌سازی از موضوعات مهم در برقراری ارتباط حوزه و دانشگاه است.
کد خبر : 556427
2e47a889cb49f16cedc2fb576bdb1394_L.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، نشست علمی حوزه و دانشگاه با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، امام جمعه و جمعی از روحانیون حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.


رئیس هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد در این نشست با اشاره به دروس رابط بین حوزه و دانشگاه و اهمیت دروس حوزوی و معارف در این دانشگاه اظهار کرد: این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی دروسی را در ارتباط با حوزه ارائه می‌کند که این خود بستری گسترده برای برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.


حجت‌الاسلام مسعود راعی، مرجعیت علمی حوزه و دانشگاه را موضوع مهم برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید به آن رسیدگی شود موضوع شناسایی حوزه و دانشگاه به‌عنوان مرجعیت علمی است.


وی اضافه کرد: همگرایی حقوقی جهان اسلام، به‌روزرسانی، تعالی‌سازی علوم انسانی و بومی‌سازی از دیگر موضوعات مهم در برقراری ارتباط بین حوزه و دانشگاه به شمار می‌آید.


حجت‌الاسلام مجید میرزایی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد نیز با اشاره به اینکه این دانشگاه واحدی مستقل است و حوزه علمیه نجف‌آباد نیز از افتخارات علمی کشور است، بیان کرد: با برقراری ارتباط بین این دو نهاد می‌توان از ظرفیت‌های آنها استفاده و  جوانان این مرزوبوم را برای اعتلای ایران اسلامی تربیت کرد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته