دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 14:55
معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد

اصلاح قانون سن بازنشستگی و سابقه خدمت در برنامه ششم توسعه

معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اصلاح قانون سن بازنشستگی و سابقه خدمت گفت: میانگین سن بازنشستگی 51.5 سال است که قصد داریم در صورت تصویب این رقم را به تدریج افزایش دهیم.
کد خبر : 55623

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد علی ابراهیم‌زاده معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری صندوق بازنشستگی کشوری درباره اصلاح قوانین این صندوق گفت: متاسفانه در مورد سن بازنشستگی و سابقه خدمت با استاندارهای جهانی فاصله بسیاری داریم بر همین اساس پیشنهاد کردیم در قانون برنامه ششم توسعه این موضوع مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد به طوری که هر ساله باید 6 ماه به سابقه خدمت و سن بازنشستگی افزوده شود.


ابراهیم زاده یادآور شد: میانگین سن بازنشستگی 51.5 سال است که درنظر داریم در صورت تصویب این رقم را به تدریج سالانه 6 ماه افزایش دهیم.


وی بازنشستگی پیش از موعد را به ضرر همه صندوق‌ها دانست و گفت: بازنشستگی پیش از موعد تنها در موارد خاص و با تامین منابع مالی آن امکان پذیر است بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم از اجرای قانونی درباره بازنشستگی پیش از موعد، خودداری شود.


ابراهیم زاده همچنین به افزایش حقوق بازنشسته‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بحث افزایش حقوق بازنشسته‌ها دچار نوسان شده که باید اصلاح شود. شاغلان تحت پوشش صندوق بازنشستگی را کارکنان دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌دهند که مبنای کسر و کسورات آنها و دریافت حقوقشان با یکدیگر متفاوت است و حتی در برخی از دستگاه‌ها تدابیری برای افزایش ناگهانی حقوق افراد در دو سال آخر خدمت وجود دارد که گاهی حقوق بازنشستگان را 40 درصد افزایش می دهد بنابراین باید مرجع و دستگاهی برای کنترل و نظارت بر این موضوع وجود داشته باشد اما متاسفانه تاکنون چنین نهادی در کشور تشکیل نشده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته