اعتراض شدید سازمان فرابورس به تخلفات وسیع هیئت مدیره شرکت فروشگاههای رفاه
به گزارش خبرنگار حوزه بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان فرابورس طی گزارشی تخلفات عمده هیئت مدیره فروشگاههای رفاه که در سازمان بورس عرضه شده است را برشمرد.
در این گزارش که خطاب به مدیریت پیگیری تخلفات سازمان فرابورس منتشر شده بر عدم رعایت صرفه و صلاح سهامداران و استفاده از اموال شرکت بر خلاف منافع شرکت آن هم برای مقاصد شخصی تاکید شده است.
همچنین در این گزارش، تاکید شده است که برند «آوازه» متعلق به شرکت «آتیه فروز سبحان» بوده که طبق سند صلح قطعی دفتر اسناد رسمی به شخص ثالث منتقل و متعاقباً بر اساس گزارش هیئت کارشناسان رسمی دادگستری طبق وکالتنامههای تنظیمشده در دفترخانه اسناد رسمی به شرکت مدیریت سرمایه رفاه صلح شده است، لیکن شواهد و مستنداتی در خصوص انتقال قطعی برند مزبور بنام شرکت مدیریت سرمایه رفاه در دسترس قرار نگرفته است. ضمن اینکه مسئولیت تعیین قیمت برندهای مذکور به عهده کارشناسان ذیربط بوده و طرح توجیهی مبنی بر چگونگی استفاده از برندهای مزبور و ارزش فعلی نافع اقتصادی آتی آن جهت بازیافت اقتصادی داراییهای مزبور در دسترس قرار نگرفته است.
همچنین در بند 2 این گزارش آمده است:
مطابق با اطلاعات شفاهی دریافتی، اطلاعاتی مبنی بر عدم صلاحیت هیئت مدیره، تبلیغ مبلغ خرید سهام شرکت از محل منابع شرکت اصلی و یا شرکتهای فرعی، ابهام در خصوص سهامدار بودن اعضای اصلی و علیالبدل هیئت مدیره منتخب آخرین مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده، فروش داراییهای شرکتهای فرعی با مقاصد نامشخص، انعقاد قراردادهای صوری جهت خروج نقدینگی از شرکت از جمله قرارداد با صدا و سیما، وثیقه نمودن داراییهای شرکت نزد محاکم قضایی در جهت منافع اشخاص ثالث و ... دریافت شد.
قابل توجه است که در بند 1 قسمت «ه» این گزارش، مستند به گزارش حسابرس قانونی شرکت به برخی تخلفات دیگر هیئت مدیره از جمله، تأخیر در نشر صورتهای مالی شرکت اصلی ظرف 10 روز قبل از برگزاری مجمع، عدم افشای فوری برخی اطلاعات با اهمیت از جمله تغییرات شرکت، عدم افشای صورتهای مالی حسابرسی شده شرکتهای تحت کنترل حداقل 10 روز قبل از مجمع، عدم رعایت قانون در پرداخت سود سهام، عدم افشای فوری برخی از تغییرات هیئت مدیره، عدم وجود کنترلهای داخلی مناسب و عدم رعایت دستورالعملهای حاکمیت شرکتی و ... اشاره کرد.
اما بررسی گزارش شرکت فرابورس حکایت از آن دارد که شرکت رفاه از هیچ انضباط مالی برخوردار نیست و قابل توجه اینکه تخلفات عمده اعلامی طی 2 سال گذشته مورد توجه سهامداران عمده از جمله شهرداری تهران قرار نگرفته و این شیوه اداره شرکت بزرگی همچون رفاه عملا با مماشات این سهامدار و سایر سهامداران دولتی قرار گرفته که به نوعی پشت پا زدن به حق مردم است و ضرورت حضور پررنگتر این سهامداران در در دفاع از بیتالمال، تغییر وضعیت کنونی شرکت، بررسی عملکرد هیئت مدیره متخلف و انجام اقدامات لازم با توجه به داشتن اختیارات قانونی بیش از پیش مورد نیاز است.
گفتنی است با توجه به تخلفات صورتگرفته از جمله خرید و فروش برند «آوازه» مسیر این شرکت در پرداخت مالیات نیز مبهم است که نیاز به شفافسازی از سوی سازمان امور مالیات کشور دارد و خبرگزاری آنا در این زمینه برای تنویر افکار عمومی و دفاع از حق تضییع شده سهامداران آمادگی همکاریهای لازم را دارد.
انتهای پیام/4133/پ
انتهای پیام/