دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مربی تیم ملی شنا در گفت‌وگو با آنا:

تعطیلی استخرها آسیب‌های زیادی به ورزش‌های آبی زد

مربی تیم ملی شنا گفت: بازگشایی استخرها در فصل سرما با استقبال چندانی مواجه نمی‌شود و تعطیلی هم آسیب زیادی به ورزش‌های آبی شد.
کد خبر : 555909
photo_2017-07-22_14-27-01.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، احتمال بازگشایی استخرهای سرپوشیده خبر خوشی برای اهالی ورزش‌های آبی است که می‌توانند پس از مدت‌ها مسابقات را پیگیری کنند و البته کسانی هم که به صورت تفریحی شنا می‌کنند، از محیط استخر بهره‌مند شوند.


خشایار حضرتی درباره بازگشایی استخرهای سرپوشیده به خبرنگار ورزشی آنا گفت: عنوان شده از 26 دی به بعد با 50 درصد ظرفیت، استخرهای سرپوشیده باز می‌شود. اگرچه هنوز پروتکل‌های لازم مطرح نشده ولی امیدوارم اثر بیماری کمتر شود و شاهد تعطیلی دوباره استخرها نباشیم.


وی درباره اینکه تعطیلی استخرها چه آسیب‌هایی به ورزش شنا و دیگر رشته‌های آبی وارد کرد، گفت: در رده‌های سنی مختلف آسیب‌های زیادی به شنا و دیگر ورزش‌های آبی وارد شده. تعدادی از شناگران آینده‌دار ترجیح دادند به رشته‌های موازی مانند قایقرانی رو بیاورند. برخی هم که کلاً ورزش را ترک کردند. متأسفانه امکان برگزاری مسابقات وجود نداشت و رده‌های سنی مختلف دچار آسیب‌های شدید شد. ممکن است تا دو سال آینده نتوانیم به شرایطی که در گذشته داشتیم هم بازگردیم.


مربی تیم ملی شنا افزود: وقتی مدت زیادی ورزشکاران نتوانند تمرین کنند، این موضوع در روحیه آنها تأثیر منفی دارد. باید تمامی موارد با جدیت بررسی شود تا بیش از این شناگران آسیب نبینند. ورزش پایه شنا همیشه در معرض آسیب است و کمبود امکانات تمرینی باعث می‌شود تا نتوانیم شاهد سیر طبیعی این ورزش در کشور باشیم.


وی با اشاره به این موضوع که بسیاری از استخردارها از تعطیلی طولانی مدت استخر خود آسیب‌های شدیدی دیده‌اند، گفت: بازگشایی استخرها در فصل زمستان که کمترین استقبال را همواره در این فصل شاهد بودیم، کمک چندانی به استخردارها نمی‌کند و با توجه به هزینه‌های نگهداری استخر ممکن است تعدادی از افراد دارنده استخر حاضر به بازگشایی نشوند. خیلی‌ها پیش از این استخرها را اجاره کرده بودند که قرارداد خود را فسخ کرده‌اند و ممکن است تمایلی به اجاره دوباره استخر با توجه به هزینه‌های بالای آن نداشته باشند.


حضرتی با یادآوری این موضوع که در مدتی که استخرها سرپوشیده در ایران تعطیل بود و آسیب‌های زیادی به ورزش شنا در ایران وارد شد، یادآور شد: رقابت‌های لیگ جهانی شنا برگزار شد و همچنین مسابقات داخلی بسیاری کشورها مانند آمریکا، ژاپن، چین و همچنین چندین کشور آسیایی لغو نشد. این موضوع بدون تردید در بالا رفتن سطح آمادگی شناگران این کشورها در مقایسه با شناگران ایرانی تأثیر خواهد داشت. مسلماً کمبود زیرساخت‌ها و نوع نگرش مسئولان به ورزش شنا آسیب زده و در مورد ورزش‌های پایه با وجود تبلیغات خوبی که می‌شود ولی در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

برچسب ها: خشایار حضرتی شنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته