دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 13:58

دریافت جایزه بین‌المللی معماری 2015 از سوی عضو هیات علمی واحد گرمسار برای دومین بار

مدیرگروه و عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و معمار برتر خاورمیانه در سال 2013، موفق به دریافت جایزه بین‌المللی معماری در هشتمین دوره سالانه جایزه معمار خاورمیانه شد.
کد خبر : 55588

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر کورش حاجی‌زاده، برای دومین بار موفق شد امسال در 25 نوامبــر 2015 در مراسم بین‌المللی "جایزه معمار خاورمیانه" (Middle East Architecture Award 2015) که در ریتزکارلتون شهر دبی برگزار شد، به عنوان یکی از برندگان این جایزه معتبر بین‌المللی معرفی شود.



پروژه این معمار برجسته ایرانی با عنوان "مجموعه سالن موسیقی توکیو" توانست جایزه "پروژه سال 2015" را در بخش "پروژه‌های عمومی سال" این مسابقه ازآن خود کند. از دید هیات داوران نحوه‌ی "جذب و دریافت عمیقِ یک فرهنگی متفاوت و نیازمندی‌های آن برای خلق یک فضای عمومی در مرکز کلان‌شهری مانند توکیو" که توسط کورش حاجی زاده انجام گرفت، تحسین برانگیز بود.


حاجی‌زاده همچنین در سال 2013 و در همین مسابقات توانسته بود با ارائه رزومه حرفه ای خود جایزه "معمار سال 2013" را که مهمترین بخش این مسابقه است را به عنوان نخستین ایرانی در این مسابقه به خود اختصاص دهد.


در این مسابقه که هشتمین دوره برگزاری خود را پشت سر گذاشت، معماران مطرح دیگری دیگری از جمله "NORR GROUP" ، "Godwin Austen Johnson"، "RAW-NYC Architects" ، "Naga Architects" و "Skidmore, Owings & Merrill LLP" و "AGi architects" در بین برندگان و کاندیداهای کسب جایزه معمار خاور میانه حضور داشتند.


جایزه معمار خاورمیانه هر سال در شاخه‌های مختلف برای شناخت بهترین طراحان و پروژه‌های منطقه برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در شاخه‌های مختلف( بخش‌های مسکونی، اقامتی و هتل، عمومی و فرهنگی، تجاری، پروژه پایدار) آثار و یا رزومه حرفه‌ای ( معمار زیر 35 سال ، معمار بالای 35سال ، شرکت معماری بالای 100 پرسنل ، شرکت معماری کمتر از 100 پرسنل ، مدیر سال، مهندس سال و شرکت مهندسی سال) خود را ارسال می‌کنند و با گزینش داوران، کاندیداهای هر شاخه انتخاب شده و نهایتا در هر بخش یک برنده اعلام می‌شود . مراسم اهدای جایزه امسال در 15 بخش، در 25 نوامبر 2015 و در ریتزکارلتون شهر دبی برگزار شد.



در سال 2013 و جایزه معمار برتر خاورمیانه، هیئت داوران، کورش حاجی‌زاده را معماری با پتانسیل بالای آثارش که از ساختمان‌های کوچک تا چندکاربری متغیرند توصیف کردند. در واقع ارتباط گرافیکی نیرومندی که ایده‌های وی با مخاطب برقرار می‌کند در کنار میل او برای برداشتن گامی فراتر به سوی خلق طرحی خاص، از دید داوران مورد توجه و تحسین قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته