دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 09:58
در گفت‌وگو با آنا

بهروز عطایی: لوزانو شناختی از مربیان ایرانی ندارد

کارشناس والیبال ایران گفت: تصمیمات فنی تیم ملی والیبال بر عهده سرمربی تیم است و دستیار ایرانی لوزانو وظیفه هماهنگی بین بازیکنان تیم ملی با سرمربی را بر عهده دارد.
کد خبر : 55569

بهروز عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب مربیان ایرانی در کادر فنی تیم ملی توسط فدراسیون والیبال بیان کرد: «فدراسیون رزومه مربیان تیم ملی را در اختیار لوزانو قرار می‌دهد و طبق این رزومه سرمربی تیم ملی در مورد انتخاب مربیان کادر فنی تیم ملی تصمیم گیری می‌کند اما چون لوزانو شناخت کافی از مربیان ایرانی ندارد، انتخاب نهایی بر عهده کمیته فنی فدراسیون و رئیس فدراسیون است.»


کارشناس والیبال ایران در مورد معیارهای مربیان ایرانی برای حضور در کادر فنی تیم ملی گفت: «مربیانی که در کادر فنی تیم ملی قرار بگیرند، باید چند فاکتور مهم داشته باشند. فاکتور اول مقبولیت جامعه والیبال نسبت به آن مربی است، یعنی جامعه والیبال مربی انتخاب شده را از لحاظ رزومه کاری و تجربه کافی قبول داشته باشد. نکته دیگر در که در انتخاب مربیان ایرانی باید مورد توجه فدراسیون باشد این مطلب است که بازیکنان تیم ملی پذیرای مربی مورد نظر باشند و به او احترام بگذارند.»


وی ادامه داد: «قطعا تصمیمات فنی تیم ملی والیبال بر عهده سرمربی تیم است و دستیار ایرانی سرمربی تیم ملی وظیفه هماهنگی بین بازیکنان تیم ملی با سرمربی تیم را بر عهده دارد. این فرد چون ارتباط تنگاتنگی با بازیکنان دارد، حتما باید بازیکنان تیم ملی به او اعتماد کامل داشته باشند.»


عطایی در خصوص اینکه در حال حاضر بهتر است از بین مربیان داخلی چه کسی به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی انتخاب و معرفی شود گفت: «من نمی‌توانم در مورد مربیان داخلی اظهار نظر کنم و اسامی افرادی که شایسته حضور در کادر فنی تیم ملی هستند را نام ببرم اما در ایران مربیانی هستند که می‌توانند در شرایط فعلی به تیم ملی کمک کنند. فدراسیون هم باید در مورد همه مربیان مطرح داخلی تحقیق کند و در مقطع حساسی که به سر می‌بریم با یک جمع‌بندی نهایی این افراد را انتخاب کند تا به درد تیم ملی والیبال بخورند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته