دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1399 - 15:11
شهردار تهران:

آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری با خودروهای سواری برابر است

شهردار تهران گفت: بررسی‌ها حاکی از آن است که آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری بنزینی تقریباً با خودورهای سواری برابری می‌کند و بخش عمده‌ای از آنها موتورسیکلت‌های کار هستند که در سطح شهر تردد طولانی‌مدت دارند.
کد خبر : 555678
3500250.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیروز حناچی امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری در ارتباط با موضوع موتورهای برقی در ارتباط با وضعیت هوای تهران گفت: این روزها هوای تهران وضعیت خوبی ندارد. گزارش مرکز کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که 60 درصد آلاینده‌ها در ذرات معلق مربوط به منابع متحرک است.


وی تصریح کرد: خودروهای سواری، تاکسی، موتورسیکلت، وانت، مینی‌بوس، اتوبوس و کامیون به ترتیب 13، 2.1، 10، 1.8، 4، 5.7 و 15.7 درصد آلایندگی مربوط به ذرات معلق را به خود اختصاص داده‌اند. بررسی‌ها حاکی از آن است که آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری بنزینی تقریباً با خودروهای سواری برابری می‌کند که بخش عمده‌ای از آنها را موتورسیکلت‌های کار هستند که در سطح شهر تردد طولانی‌مدت دارند.


شهردار تهران افزود: رفع مشکل باتری موتورهای برقی (لیتیومی) که وزن زیادی برای قیمت تمام‌شده موتورسیکلت‌ها دارد و در این تفاهم‌نامه به انجام رسید باعث خواهد شد تا محدودیت‌های تولید آن رفع شود و تولیدش صرفه پیدا کند تا بتوانیم پس از موتورهای برقی به‌سمت خودروهای سواری برقی برویم.


حناچی با اشاره به این‌که ما از ابزارهایی همچون طرح ترافیک برای ترویج استفاده از وسایل نقلیه برقی برخورداریم، گفت: زمینه طراحی و توسعه خودروهای برقی و ماشین‌های اجاره‌ای بدون راننده در تهران خالی است که این موارد را در آینده پیگیری خواهیم کرد.


وی در پایان با اشاره به این مطلب که افزایش حجم آلاینده‌ها در پایتخت راهی جز حرکت به‌سمت خودروهای برقی به جا نگذاشته است، عنوان کرد: تأخیر در حرکت به سمت توسعه خودروهای هوشمند و برقی باعث تحمل خسارت خواهد شد. تلاش می‌کنیم تا در بهمن ماه همزمان با پرده‌برداری از واگن قطار ملی، مجموعه اقداماتی که تفاهم‌نامه آن امروز منعقد شد نیز به نمایش گذاشته تا بتوانیم زمینه را برای صنعتی‌سازی این حوزه فراهم کنیم.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته