دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1399 - 07:30
محمود افشاردوست در گفتگو با آنا:

خلاء آموزش در گذشته هم در رده‌های پایه وجود داشت/ نوجوانان باید در شرایط مسابقه قرار بگیرند

دبیرکل سابق فدراسیون والیبال گفت:‌ بحث آموزش در رده‌های پایه در گذشته با خلا همراه بوده اما باید در کنار آموزش نوجوانان در شرایط مسابقه هم قرار بگیرند.
کد خبر : 555670

محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تصمیم فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان برای سال 1401 گفت: در گذشته مسابقات مینی‌والیبال که در سطح استان یا کشور برگزار می‌شد، کمیته استعدادیابی از بازیکنانی که در این مسابقه عملکرد قابل قبولی داشتند اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد تا آنها را نگه دارد و بتواند در آینده برای حضور در تیم ملی نوجوانان استفاده کند. این بازیکنان پس از حضور در مسابقات مینی‌والیبال به شهر یا استان خود برمی‌گشتند و چون دیگر مسابقه‌ای برگزار نمی‌شد و مسائل درسی آنها پیش رو بود، گاهی اوقات از والیبال به هر دلیلی کنار می‌رفتند.


وی افزود: پس از آن وقتی قرار بود تیم نوجوانان شکل بگیرد، به سراغ این بازیکنان که می‌رفتیم آنها حضور نداشتند یا از والیبال کنار رفته بودند. این خلا در گذشته وجود داشت و ما تلاش بسیار زیادی می‌کردیم تا آن را برطرف کنیم. بحث آموزش به طور کلی باید از رده‌های پایه شروع شود و به صورت دائمی ادامه داشته باشد. اگر اردو برگزار شود و این نفرات در شرایط تمرین و مسابقه قرار گیرند، قطعاً زنجیره آزمایش و آزمون متوقف نمی‌شود و پس از اینکه شرایط سنی این نفرات به تیم ملی نوجوانان برسد، آن‌وقت می‌توانند به تیم اضافه شوند.


عضو هیئت رئیسه فدراسیون والیبال تأکید کرد: من فکر می‌کنم با توجه به صحبت‌های داورزنی، رئیس فدراسیون فوتبال قصد دارد که این خلا آموزش را پر کند و به همین خاطر است که محمد وکیلی مأمور شده تا افرادی که استعداد دارند شناسایی و در شرایط تمرین و اردو قرار بگیرند. اینکه حالا بعد از آموزش قرار است تیم نوجوانان با سرمربی انتخاب شده روی کار بیاید یا خیر، تصمیمی است که فدراسیون باید بگیرد اما به طور کلی بحث آموزش و شناسایی نوجوانان مستعد و تحت آموزش قرار دادن آنها به این خاطر است که آن خلا پر شود و افرادی که استعداد دارند، به راحتی از گردونه والیبال حذف نشوند.


افشاردوست گفت: البته باید برای این کار برنامه‌ریزی دقیق صورت بگیرد و به مرحله اجرا برسد. مسابقاتی تحت عنوان قهرمانی استان و قهرمانی کشور برای آنها برگزار شود تا بتوانند به کارایی برسند. در واقع آموزش بدون برگزاری مسابقه و تمرین جدی، جوابگو نخواهد بود. این نفرات باید در کوران مسابقات قرار بگیرند تا حداقل برای تیم ملی نوجوانان در سال 1401 یا بعد از آن بتوانند به والیبال ایران کمک کنند. این برنامه باعث می‌شود به جای اینکه برای حضور در تیم ملی نوجوانان 40 یا 50 بازیکن به مربیان معرفی شوند، 100 بازیکن در اختیار آنها قرار بگیرد.


وی عنوان کرد: این موضوع هم به اعتقاد من ربطی به سرمربی فعلی تیم والیبال نوجوانان ندارد. آنها برنامه و کار خود را پیش می‌گیرند. این تیم قرار است در مرداد ماه 1400 در مسابقات جهانی به میدان برود و باید خود را برای آن مسابقات آماده کند. کار آموزش از رده‌های پایه آغاز می‌شود تا بحث پشتوانه‌سازی برای والیبال صورت بگیرد.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته