دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1399 - 15:06
معاون دانشگاه آزاد اسلامی زنجان:

مربیان پرورشی همتراز معاونان مدارس دیده شوند/ لزوم پیگیری فعالیت‌های فرهنگی هدفمند و تأثیرگذار

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تأکید بر اهمیت نقش مربیان پرورشی در تربیت دانش‌آموزان بیان کرد: مربیان پرورشی باید همتراز معاونان مدارس دیده شوند و در جایگاه خود فعالیت‌های فرهنگی هدفمند و تأثیرگذار را دنبال کنند.
کد خبر : 555650
IMG_6340.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، حسین محمدی در نهمین جلسه شورای فرهنگی مدارس و آموزشکده سما زنجان با تأکید بر لزوم انجام فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی و تربیتی در کنار آموزش دانش‌آموزان اظهار کرد: همواره به حوزه فعالیت‌های فرهنگی بی‌اهمیتی شده و در غربت بوده در حالی که فعالیت‌های پرورشی و تربیتی از حوزه‌های مهم و ضروری در آموزش دانش‌آموزان است.


وی افزود: نگرانی کمرنگ شدن فعالیت‌های تربیتی دانش‌آموزان در زمان همه‌گیری بیماری کرونا و آغاز آموزش مجازی وجود داشت؛ چراکه پیش‌بینی می‌شد خانواده‌ها بیشتر به آموزش فرزندان خود متمرکز شوند. اولیا بیشتر به جنبه آموزش فرزندان خود توجه دارند؛ اما ادامه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در فضای مجازی و بدون حضور دانش‌آموزان نشان داد که امکان ورود و تأثیر در حوزه تربیتی دانش‌آموزان به‌صورت مجازی نیز امکان‌پذیر و تأثیرگذار است.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با تأکید بر اهمیت نقش مربیان پرورشی در تربیت دانش‌آموزان مطرح کرد: باید مربیان پرورشی همتراز معاونان مدارس دیده شوند و در جایگاه خود فعالیت‌های فرهنگی هدفمند و تأثیرگذار را دنبال کنند. آموزش معلمان و جذب مشارکت خانواده‌ها ازجمله اموری است که مربیان پرورشی مدارس در راستای ارتقای سطح تربیتی و فرهنگی دانش آموزان می‌توانند از آنها بهره ببرند.


محمدی گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان با اهداف فرهنگی و تربیتی را یکی از تأثیرگذارترین راه‌های ارتباط با دانش‌آموزان عنوان کرد و ادامه داد: امکان‌سنجی برای چنین فعالیتی در حوزه کاری فعالان فرهنگی و مربیان پرورشی در مدارس است. برگزاری پویش مناظره‌های دانش‌آموزی، جشنواره نشریات دانش‌آموزی و راه‌اندازی کانون‌های ابتکاری دانش‌آموزی با مشارکت خود دانش‌آموزان و برگزاری دوره‌های آموزشی ازجمله فعالیت‌هایی است که شورای فرهنگی مدارس سما و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان می‌توانند به‌صورت مشارکتی انجام دهند.


ارزیابی کار فرهنگی دشوار است


معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی(سما) زنجان نیز با تأکید بر لزوم اجرای برنامه‌های فرهنگی و پرروشی مدارس سما با حمایت و نظارت معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی به نیازسنجی دانش‌آموزان در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی و مذهبی بستگی دارد.


عباس قنبری تأکید کرد: نیروی فرهنگی باید آمادگی و انگیزه لازم برای ارائه برنامه‌ها و ایده‌های جدید را دارا باشد؛ چراکه ارزیابی کار فرهنگی به‌دلیل کیفی بودن دشوار است.


وی تبیین کرد:  می‌توان از تجارب خوب و موفق سایر مراکز فرهنگی و آموزشی استفاده کرد. در مدارس سما تنظیم برنامه‌ها با جذابیت‌های ظاهری و هدایت‌های باطنی با اهداف فرهنگی و تربیتی برای دانش‌آموزان مدنظر است.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته