دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1394 - 10:09
در گفت‌وگو با آنا

غرویان: چند گروه بودن جامعتین، باعث‌شده شیخوخیت و مرجعیت تضعیف شود/ اصولگرایان بر سر آیت‌الله هاشمی و سیدحسن خمینی با هم دعوا دارند

غرویان با بیان اینکه «اصولگرایان با یکدیگر اختلافات مبنایی دارند»، گفت: چند گروه و چند دسته بودن جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم باعث شده است که آن شیخوخیت و مرجعیت هم تضعیف بشود.
کد خبر : 55543

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره خبر محمدرضا باهنر درباره تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان و خبری که حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره فراخوان اصولگرایان هفته گذشته اعلام کرد، گفت: من خبری از بازی‌های پشت پرده ندارم اما شفاف و روشن است که اصولگرایان اختلافات مبنایی در رسیدن به وحدت دارند و بر سر اینکه «آیا میزان رأی ملت است یا نیست» اختلافات مبنایی دارند. امام خمینی(ره) میزان را رأی ملت می‌دانستند ولی امروز آقایان بر سر این با هم اختلاف دارند.


غرویان ادامه داد: امروز اختلافات بین اصولگرایان بر سر این است که نظر شورا حجت است یا حجت نیست؟ آیا رأی اکثریت در مشروعیت تأثیر دارد یا ندارد؟ این اختلافات مبنایی مانع از این شده است که سران اصولگرایی به وحدت برسند و تا الان هم نتوانستند این اختلافات مبنایی را حل کنند.


اصولگرایان بر سر اینکه «آیا میزان رأی ملت است یا نه» با هم اختلافات مبنایی دارند

وی ادامه داد: من به عنوان مصداق خیلی شفاف بگوم که اصولگرایان الان بر سر نامزدی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آقای سیدحسن خمینی با یکدیگر اختلاف دارند؛ یک عده موافق هستند یک عده مخالف هستند. این است که اینها نمی‌توانند به وحدت نظر برسند و اینها هم بر‌می‌گردد به همان اختلاف سلیقه‌هایی که در مسائل سیاسی دارند و اختلافاتی که با دولت دارند. به هر حال یک عده‌ای دولت آقای دکتر روحانی را برنمی‌تابند.


وی درباره اینکه «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره کاندیداتوری سیدحسن خمینی و هاشمی‌رفسنجانی اختلاف نظر دارند»، تأکید کرد: مشکل اصولگرایان این است که اختلافات امروز نه در گروه‌های دیگر اصولگرایی که در جامعتین است؛ یعنی خود مدرسین و خود جامعه روحانیت در درون با یکدیگر اختلاف سلیقه و اختلاف‌نظر است.


غرویان تصریح کرد: این اختلافات ناشی از همان گرایش‌های سیاسی است. الان عده‌ای از جامعه مدرسین شدیدا مدافع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستند.


وی درباره اختلافات به‌وجود آمده بین اصولگرایان گفت: این اختلاف‌ها باعث شده است مرجعیت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت زیر سؤال برود زیرا مرجعیت به این معناست که همه بگویند در اختلافات باید به اینها رجوع کنیم.


این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: چند گروه و چند دسته بودن بودن جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین باعث شده است که آن شیخوخیت و مرجعیت هم تضعیف بشود. با توجه به این موضوع، من احتمال می‌دهم که اختلافات ادامه پیدا می‌کند و تا دقیقه 90 هم همچنان پیش خواهد رفت.


وی درباره کاندیداتوری سیدحسن خمینی تأکید کرد: آقای سیدحسن خمینی فراجناحی عمل می‌کند. ایشان کاری به جامعه روحانیت مبارز ندارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته