دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با هدف تحسین و ترویج هنر نگارگری و نقاشی لاکی

نمایشگاه «نقش‌نگاره‌های ماندگار» در گالری مس‌نگار برگزار می‌شود

گالری مس‌نگار نمایشگاهی را با تمرکز بر هنر نگارگری و نقاشی لاکی و با عنوان «نقش‌نگاره‌های ماندگار» ارائه خواهد کرد.
کد خبر : 55542

به‌گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی گالری مس‌نگار، در این نمایشگاه هفت روزه که از روز جمعه بیست ‌‌و ‌‌هفتم آذرماه در گالری مس‌نگار افتتاح خواهد شد، مجموعه ای از آثار مسعود خسروی شامل نقاشی‌های‌ لاکی و پاپیه ماشه‌ به نمایش گذاشته خواهند شد.


نقاشیهای لاکی مسعود خسروی، با پایبندی به اصالت و پیروی از روشهای دیرین این فن، به این شاخه از هنر نگاه تازه‌ای دارند. از اوایل دوران صفوی به واسطه آشنایی هنرمندان با فن مقوا سازی و خمیر کاغذ (پاپیه ماشه)، تجلید کتاب که تا آن زمان با جلدهای چرمی، ضربی و سوختی انجام می‌شد، شکل تازه ای به خود گرفت و در دوران قاجار هم به اوج رسید. هرچند این هنر در سال‌های اخیر بسیار کم فروغ و نشان شده است اما مسعود خسروی به خوبی توانسته با مهارت و دقتی که در نگارگری و مرمت نقاشیهای لاکی دارد، آثاری بیافریند که امروزه کمتر هنرمندی به خلق آن‌ها می پردازد. این هنرمند با تمرکز بر این رشته و تجربه‌ی منحصربه‌فردش، تلاش دارد بنیان‌های دیرین این هنر سنتی را احیا و ماندگار سازد.


نمایشگاه «نقش نگاره های ماندگار» در روز جمعه هفته جاری، بیست‌و‌هفتم آذرماه، از ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح شده و به مدت هفت روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.



انتهای پیام/

برچسب ها: نگارگری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته