دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1399 - 16:07

ثبت 230 تخلف صهیونیست‌ها علیه ماهیگیران بی‌دفاع فلسطینی

رژیم صهیونیستی در سال گذشته میلادی ده‌ها تخلف علیه ماهیگیران فلسطینی در سواحل نوار غزه مرتکب شده که درنتیجه آن‌ها چندین صیاد زخمی یا بازداشت شده‌اند.
کد خبر : 555398
2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از قدس پرس، «زکریا بکر» هماهنگ‌کننده امور ماهیگیران فلسطینی گفت، در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) ۲۳۰ تخلف رژیم صهیونیستی علیه صیادان فلسطینی در سواحل نوار غزه ثبت شده است.


وی افزود، درنتیجه این تخلفات، ۱۸ ماهیگیر زخمی و ۹ نفر دیگر بازداشت شده‌اند، ۱۹ قایق صید تخریب یا مصادره شده و صدها تور ماهیگیری پاره یا مفقود شده است.


بکر در ادامه به کم‌وزیاد کردن مساحت صید توسط رژیم صهیونیستی در 10 مورد اشاره کرد و خواستار مداخله جامعه بین‌الملل برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف توقف این تجاوزات شد.


ماهیگیری یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی غزه است و رژیم صهیونیستی درحالی‌که این منطقه را تحت محاصره قرار داده، هرازگاهی انواع محدودیت‌ها را برای صیادان وضع می‌کند. تیراندازی به‌سوی آن‌ها نیز بارها اتفاق افتاده است.


در طول 10 سال گذشته رژیم صهیونیستی به ماهیگیران غزه که در محاصره این رژیم به سر می‌برند، اجازه جلو رفتن بیش‌تر از 6 مایل در عرض دریا را نمی‌دهد و این موجب کم شدن صید ماهیگیران شده است.


رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ و در پی پیروزی حماس در انتخابات فلسطین نوار غزه را در محاصره قرار داده و مرزهای آن را بسته است که این امر موجب فشار اقتصادی شدید بر مردم مظلوم این نقطه از خاک فلسطین شده است.


انتهای پیام/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته