دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 10:56
در بیست‌وسومین جلسه پرونده فساد نفتی مطرح شد؛

متهم ردیف سوم: مرتضوی گفت برای فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی از احمدی‌نژاد مجوز گرفته است/ بابک زنجانی: من یک آدم حرفه‌ای هستم

متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در بیست‌و‌سومین جلسه رسیدگی به این پرونده با اشاره به ماجرای تفاهمنامه زنجانی با سازمان تأمین اجتماعی گفت: مرتضوی به ما اعلام کرد که برای فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی از رئیس‌جمهور (احمدی نژاد) مجوز گرفته است.
کد خبر : 55532

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، «ح.ف.ه» در بیست و سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به موضوع تفاهمنامه زنجانی با سازمان تأمین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: در کیفرخواست آمده است که شناسایی و کارشناسی شرکت‌ها برعهده من بوده است در حالی که من شرکتی را شناسایی نکردم بلکه کارشناسی انجام دادم.


وی افزود: زنجانی حداقل از یک ماه و نیم قبل با من تماس می‌گرفت و درباره وضعیت فلان شرکت سوال می‌کرد. موضوع را از او جویا شدم که پاسخ داد احتمالاً این شرکت‌ها را خریداری کنم.


متهم ردیف سوم پرونده نفتی ادامه داد: شرکت‌هایی را که زنجانی سوال کرده بود، کارشناسی کردم و اکثریت آنها ضررده بود. به زنجانی گفتم اگر موضوع جدی است باید تیمی تشکیل داده و شرکت‌ها را کارشناسی کنیم که او نیز خواستار بررسی موضوع شد.


«ح.ف.ه» اضافه کرد: حدود 20 روز این ارزیابی‌ها طول کشید و لیستی که از سوی تأمین اجتماعی ارائه شده بود، اشکالات اساسی داشت چرا که شرکت‌های موجود در لیست با یکدیگر غیرمرتبط بودند مثلاً در بین شرکت‌ها یک گاوداری در شیراز و یک مزرعه در همدان وجود داشت. ضمن این‌که هیچکدام از شرکت‌ها به جز یک الی دو مورد سهام مدیریتی نداشت و برخی از آنها بیش از 90 درصد ضررده بودند.


وی ادامه داد: شب امضای تفاهمنامه زنجانی به من زنگ زد و نام چند شرکت را پرسید. ماجرا را از او جویا شدم که از من خواست به دفتر مرتضوی بروم. وقتی وارد دفتر مرتضوی شدم دیدم زنجانی به اتفاق «م» نشسته است. گفتم شرکت‌ها ضررده هستند و می‌توانید این شرکت‌ها را از طریق بورس خریداری کنید.


متهم ردیف سوم پرونده نفتی افزود: زنجانی در پاسخ به من گفت که قصد دارد منابعی را وارد کشور کند و چون سازمان‌ تأمین اجتماعی جزء تحریم نیست این کار راحت انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: در بین این گفت‌وگوها مرتضوی آمد و زنجانی نام من را به عنوان کارشناسی معرفی کرد. مرتضوی توضیح داد که با کسری بودجه شدید مواجهند و از رئیس‌جمهور مجوز فروش شرکت‌ها را گرفته است.


«ح.ف.ه» افزود: به مرتضوی گفتم که شرکت‌ها ضررده هستند که او پاسخ داد اگر در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد موضوع حل می‌شود.


حتی یک چوب کبریت از اموال تأمین اجتماعی به زنجانی واگذار نشده است


«ح.ف.ه» در ادامه به موضوع تفاهمنامه بابک زنجانی و سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: وقتی تفاهمنامه را برای امضا آوردند به آن‌ها گفتم تفاهمنامه اشکال دارد و باید شرکت‌های بورسی از شرکت‌های غیربورسی جدا شود و نمی‌توان شرکت‌های بورسی را اینگونه به فروش رساند اما مرتضوی پاسخ داد که مجوز این کار را از رئیس‌جمهور گرفته است.


متهم ردیف سوم پرونده نفتی با بیان اینکه اسم او را در تفاهمنامه اضافه کردند و اصرار داشتند امضا کند، اضافه کرد: از جمله دلایلی که تفاهمنامه را امضا کردم این بود که اولاً این کار به راحتی انجام نمی‌شد و برای واگذاری هر شرکت باید یک توافقنامه وجود می‌داشت. ضمن اینکه آقای مرتضوی اصرار به امضای تفاهمنامه داشت و به خاطر سال‌هایی که در دستگاه قضایی خدمت کرده بود و آشنایی به مسائل حقوقی تفاهمنامه را امضا کرد.


وی عنوان کرد: البته این تفاهمنامه تعهدی را برای کسی ایجاد نمی‌کند. همچنین شرکت‌های موجود در لیست ارائه شده زیان‌ده بودند و مرتضوی در آن جلسه قول داد چند شرکت خوب نیز به لیست اضافه کند.


«ح.ف.ه» ادامه داد: چند روز بعد زنجانی به مسافرت رفت وسفرش طولانی شد. متوجه شدم در دوبی گرفتار شده و نمی‌تواند از کشور خارج شود. با معاون وقت اقتصادی وزارت اطلاعات تماس گرفتم و وقت ملاقات خواستم. در جلسه با وی متوجه شدم وزارت اطلاعات برای رفع مشکل زنجانی در دوبی به اندازه کافی فعال است.


وی افزود: در آن جلسه موضوع تأمین اجتماعی را مطرح کردم که معاون وزیر پاسخ داد در جریان موضوع قرار داریم و کار خوبی است زیرا هم به نفع تأمین اجتماعی تمام می‌شود و هم منابع وارد کشور می‌شود. خیالم راحت شد که خرید تأمین اجتماعی با تأیید وزارت اطلاعات بوده و بعد از آن نیز دیگر نه پیگیری کردم و نه کاری انجام دادم تا اینکه زنجانی تماس گرفت و گفت مبالغ را به حساب تأمین اجتماعی واریز کرده و از من خواست برای گرفتن چک تضمین به دفتر مرتضوی بروم.


متهم ردیف سوم پرونده نفتی اضافه کرد: به دفتر مرتضوی رفتم و او گفت که بانک مسکن تأییدیه پول‌های واریزی را داده است. وقتی چک را نشان داد دیدم روی چک مبلغ ارزی نوشته شده است که به مرتضوی گفتم که چک اشکال دارد.


وی ادامه داد: با زنجانی تماس گرفتم و موضوع را مطرح کردم و او تلفنی به مرتضوی گفت به جای یک چک 4 یا 5 چک صادر کند و همچنین مبلغ چک به ریال باشد. مدت تقریباً زیادی طول کشید تا مرتضوی با تماس‌هایی که با بیرون داشت نرخ برابری ین به ریال را محاسبه کرد و پس از صدور چک آنها را به تقاضای زنجانی به آقای (م ) تحویل دادم و بعد هم دیگر مطلع نشدم.


«ح.ف.ه» افزود: من در این ماجرا به عنوان یک کارشناس چه کار باید می‌کردم که نکردم. ضمن اینکه هیچ کس با نیت سوء دنبال خرید شرکت‌های زیان‌ده نمی‌رود. همچنین با خرید این شرکت‌ها منابع زیادی وارد کشور می‌شد و در ضمن اتفاقی هم نیفتاده و به مقدار یک چوب کبریت از اموال سازمان تأمین اجتماعی در اختیار زنجانی قرار نگرفته و تأمین اجتماعی متضرر نشده است.


وی افزود: در کیفرخواست آمده که من همراه زنجانی پیش مرتضوی رفته و از او خواسته‌ایم 4 میلیون یورو شرکت به ما بفروشد.


این متهم اضافه کرد: این در حالی است که معرف زنجانی به مرتضوی آقای «م» بود و من در این ماجرا هیچ نقشی نداشتم.


«ح.ف.ح» با اشاره به اینکه روزانه ده‌ها تفاهم‌نامه بین افراد و شرکت‌ها به امضا می‌رسد و هیچ کس تهمت کلاهبرداری به دیگری نمی‌زند، ادامه داد: مگر اینکه در این زمینه منظوری خاص وجود داشته باشد.


در این هنگام نماینده تأمین اجتماعی با اجازه از رئیس دادگاه گفت: یکی از موضوعاتی که در این ماجرا مورد سؤال قرار گرفته موضوع تبدیل نرخ ین به ریال است و در این ماجرا مشخص نشده که این تبدیل بر اساس کدام نرخ صورت گرفته است.


وی افزود: بر اساس استعلامی که ما از کارشناسان بانک مرکزی داشتیم آنها اعلام کردند که در تاریخ مزبور اساساً بانک ملت نرخ ارز را اعلام نمی‌کرده و بانک ملی هم مجوزش لغو شده بود.


متهم ردیف سوم در این لحظه و در پاسخ به صحبت نماینده تأمین اجتماعی گفت: وقتی مرتضوی می‌خواست به ما چک بدهد چون روی چک بانک رفاه مبلغ ارزی نوشته بود من گفتم که اشکال دارد به خاطر همین مرتضوی با آقایی به نام «الف» که فکر کنم مدیرعامل بانک رفاه بود تماس گرفت و این آقا آخرین نرخ ین را استخراج کرد و به ما گفتند از طریق بانک ملی نرخ ین را محاسبه کردیم در واقع آن زمان زنجانی در ایران نبود و هیچ دخالتی نداشت.


در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به «ح.ف.ح» گفت: اختلاف ین به ریال 640 میلیارد تومان است که جای سؤال دارد.


زنجانی: به تأمین اجتماعی ریال نداده بودم که بخواهند به من ریال بدهند


بابک زنجانی متهم ردیف اول با اجازه از دادگاه برای توضیح در این خصوص گفت: من یک آدم حرفه‌ای هستم مگر می‌شود بگویم کارشناس صرافی بانک ملت چقدر بنویسد از سوی دیگر برای من فرقی نداشت که بانک ملی یا ملت نرخ ین را خلاف اعلام کند.


وی تاکید کرد: در واقع چک‌هایی که من گرفتم ضمانت پول خودم بوده ضمن اینکه من به سازمان تأمین اجتماعی ریال نداده بودم که بخواهند به من ریال بدهند. بلکه باید ارز می‌دادند.


متهم ردیف اول گفت: درباره چک صادره مبلغ ارزی و در پایین آن نرخ ریالی را محاسبه کرده‌اند و اگر اشتباهی صورت گرفته خودشان اشتباه محاسبه کردند این موضوع به ما ربطی ندارد.
«ح.ف.ه»: برای پرداخت دیون زنجانی به کارمندانش در شب عید به او پول دستی دادم
«ح.ف.ه» متهم ردیف سوم پرونده نفتی در ادامه دفاعیات خود اظهار کرد: زمانی که این تفاهم‌نامه امضا شد مرتضوی تازه به مجموعه تأمین اجتماعی رفته بود و زمانی که با او صحبت کردم فهمیدم که اطلاعی از شرکت‌ها ندارد وی حتی آدرس شرکت‌ها را نمی‌دانست و از کارشناسان مشاوره می‌گرفت.


وی گفت: آیا درست است برای اینکه خود را پاک کنید هر شهادت غلطی بدهید؟ البته همانطور که نماینده دادستان اظهار کردند در این تفاهم‌نامه بسیاری از مقررات رعایت نشده است.


در این لحظه نجفی نماینده دادستان تهران در پاسخ به اظهارات متهم ردیف سوم اضافه کرد: اینها غلط نیست بلکه گزارش‌های سازمان تأمین اجتماعی بوده و مستند به قانون است.


«ح.ف.ه» در ادامه به منابع دریافتی از زنجانی اشاره کرد و گفت: اواخر سال 88 زمانی که عضو هیأت مدیره شرکت غدیر بودم متوجه شدم که زنجانی در پرداخت پاداش و عیدی پایان سال به پرسنل خود با مشکل مواجه شده است.


وی ادامه داد: زنجانی چون نمی‌خواست پرسنلش شب عید شرمنده خانواده‌شان باشد از من کمک خواست من هم تا حدی که در توانم بود کمک کردم و زنجانی دیون خود را تا ابتدای سال 89 پرداخت کرد.


وی افزود: زنجانی به من گفت که 5 میلیون یورو را به حسابم منظور می‌کند تا بدهی‌هایم را پوشش دهد و همین اتفاق هم افتاد.


«ح.ف.ه» با بیان اینکه مبلغ در حساب نزد خود زنجانی منظور شد اما پولی ندادند، تصریح کرد: زنجانی هم یک تخفیف خوب برای بانک ملت گرفته بود که از محل آن 4 میلیارد تومان به حساب من نزد خودش واریز کرد همه اینها عملیات دفتری بود و در اصل چیزی پرداخت نشد و دریافت‌های من همه به عنوان بدهی و مربوط به سال‌های 89 و 90 است.


وی خاطرنشان کرد: همانطور که زنجانی گفته اینها مربوط به سود بازرگانی قبل از سال 91 بوده و چیزی از اموال زنجانی به نام من نشده است و مدرکی هم در این خصوص وجود ندارد.
مرتضوی خودش چک‌ها را امضا می‌کرد و از رقمش با خبر بود


در ادامه رسیدگی به پرونده فساد نفتی قاضی صلواتی گفت: مگر می‌شود اختلافی بین حواله‌ها و چک‌ها اینقدر فاحش باشد. مبلغ تفاهم‌نامه 442 میلیارد ین ژاپن بوده در حالی که در چک صادره 2 میلیارد ین بیشتر نوشته است.


در این لحظه نماینده تأمین اجتماعی اظهار کرد: دو موضوع اتفاق افتاده اول اینکه 2 میلیارد ین زمان محاسبه به صورت اشتباه نوشته شده است.
در این هنگام بابک زنجانی خطاب به نماینده تأمین اجتماعی گفت: ما نرخ ین را محاسبه نکردیم و ننوشتیم.


نماینده تأمین اجتماعی گفت: ما فقط سؤال کردیم زنجانی هم گفت شما از کسی که چک را نوشته سؤال کنید.


نماینده تأمین اجتماعی ادامه داد: علاوه بر اینکه 2 میلیارد ین اضافه نوشته شده به نظر می‌رسد ین را برمبنای 40 تومان حساب کردند در حالی که مبلغ ین متفاوت بوده است.


وی همچنین در پاسخ به اظهارات متهم ردیف سوم نفتی مبنی بر فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی و مجوز از سوی رئیس جمهور توضیح داد: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است و فروش شرکت‌ها در صلاحیت هیأت مدیره و هیأت امنا است و نیازی به مجوز هیچ نهادی از جمله ریاست جمهوری ندارد. همچنین موضوع بعدی بحث تبدیل یک فقره چک به 5 فقره است که جای سؤال دارد.


پس از اظهارات نماینده تأمین اجتماعی متهم ردیف سوم اظهار کرد: در ماجرای صدور چک مرتضوی از قیمت ین اطلاعی نداشت و قیمت‌ها را از طریق کارشناسان می‌گرفت.


وی گفت: پس از صدور چک هم خود مرتضوی چک را امضا کرد و تحویل داد اینکه عدد بالا یا پایین نوشته شده چیزی است که خودشان استعلام کردند.


«ح.ف.ه» ادامه داد: نماینده دادستان برای اثبات ادعای خود گفته همکاران مرتضوی اعلام کرده‌اند شرکت‌های موجود در لیست واگذاری سودده بوده و در این ماجرا مراحل قانونی طی نشده است.


متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی در ادامه دفاعیات خود گفت: قبل از بازداشت تهدید کردند که اگر این بدهی را ندهم بازداشت می‌شوم به خاطر همین چک دادم و ساختمان در حال ساختی را که داشتم به یک سوم قیمت فروختم.


وی گفت: دو روز بعد از دادن چک‌ها بازداشتم کردند و از آنها خواستم که چک‌ها برگشت نخورد اما چک‌ها را هم برگشت زدند.


در این لحظه قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: ظاهراً آقای زنجانی برای شما یک بنز مدل S500 خریده است که متهم گفت بدهی من به زنجانی از سال 88 و 89 شروع شده، پول بنز S500 را نیز در حدود 200 میلیون تومان زنجانی داده خودم هم یک بنز داشتم که آن را فروختم.


قاضی صلواتی گفت: شما به همراه آقای زنجانی به مالزی رفته و عضو هیأت مدیره بانک می‌شوید و بر اساس اظهارات مسئولان بانک ملت اداره این بانک بر عهده شما بوده که متهم در پاسخ گفت من عضو هیأت مدیره بانک FIIB نبودم و حتی یک مورد وجود ندارد که در خصوص این بانک کاری کرده باشم.


قاضی گفت: اما بر اساس اظهارات مسئولان بانک ملت شما و آقای زنجانی با 40 درصد سهام عضو هیأت مدیره بود که متهم گفت کسانی که در هیأت مدیره هستند نمایندگان سهامداران محسوب می‌شوند زمانی که 60 درصد سهام مربوط به بانک ملت و 40 درصد مربوط به بابک زنجانی بوده من چه نقشی داشتم.


قاضی گفت: درباره فروش گازوئیل به صندوق مشترک ایران و عربستان توضیح دهید که متهم ردیف سوم در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد.


قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: مگر می‌شود اطلاع نداشته باشید این فرد دوست شماست اما متهم در پاسخ گفت او دوست من نبود بلکه من در دفتر زنجانی با او آشنا شدم و هر کس چنین حرفی زده دروغ گفته است.


قاضی گفت: اماگفته‌اند این فرد توسط شما با زنجانی آشنا شده که متهم گفت دروغ است.


قاضی اظهار کرد: در این ماجرا فروشنده شرکت ISO بوده و تقاضای تنزیل LC می‌کند و 44 میلیارد تومان ال‌سی تنظیم می‌شود که متهم بار دیگر گفت اینها دروغ است و من در دفتر زنجانی با او آشنا شدم.


در ادامه قاضی صلواتی از متهم خواست تا در خصوص گشایش اعتبارات اسنادی برای خرید نفت توضیح دهد که متهم گفت: من با نفت ارتباطی نداشتم.


قاضی گفت: شما تمام صورت‌جلسات مربوط به گشایش ال‌سی‌های نفت را امضا کرده‌اید که متهم در پاسخ گفت من امضا نکردم و بر اساس اعترافات خانم «ف.د» امضاها اسکن می‌شده است. این امضاها اسکن بوده و من روحم خبر نداشت.


قاضی گفت: حرفتان قابل قبول نیست امضاها با اطلاع شما صورت گرفته که متهم گفت به خداوندی خدا این گونه نیست.


در ادامه قاضی صلواتی از متهم خواست در خصوص حضور خود در ساختمان بانک مرکزی در روز امضای مصوبه 7 تیر ماه سال 91 از سوی سه وزیر و رئیس سابق بانک مرکزی توضیح دهد که متهم گفت من در این زمینه هیچ نقشی نداشتم.


قاضی صلواتی گفت: اما این مصوبه با پیگیری‌های مؤثر شما به امضا رسیده است.


متهم در پاسخ گفت: من از چه کسی پیگیری کردم.


قاضی گفت: این سؤالی است که ما باید از شما بپرسیم.


متهم پاسخ داد: به خدا در این ارتباط حتی با یک نفر هم تماس نگرفتم و این حرفها تهمت و دروغ است.


قاضی صلواتی اظهار کرد: در بانک مسکن نقش شما پررنگ بوده به گونه‌ای که 442 میلیارد ین در حساب تأمین اجتماعی برای بردن سهام این شرکت‌ها واریز می‌شود که متهم پاسخ داد این ادعای کیفرخواست است که چنین چیزی صحت ندارد.


در ادامه رسیدگی به پرونده فساد نفتی قاضی صلواتی خطاب به «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم این پرونده گفت: شما عضو هیأت مدیره بانک FIIB بودید و دو حواله 570 میلیون یورویی و 500 میلیون یورویی به حساب شرکت SCT به مبلغ یک میلیارد یورو صادر کرده‌اید و متقاضی ضمانت‌نامه به ارزش یک میلیارد یورو در بانک مسکن شده‌اید که متهم گفت من از ابتدا حرفم این بود که در هیچ یک از این مسائل دخالت نکردم اما متأسفانه کار دیگران را به من ربط می‌دهند.


قاضی گفت: شما در تأمین اجتماعی نقش پررنگی داشتید و تفاهم‌نامه 27 آذر سال 91 را به عنوان رئیس هیأت مدیره هلدینگ سورینت امضا کردید چرا از زنجانی نپرسیدی از کجا می‌خواهد 4 میلیارد یورو بیاورد، متهم پاسخ داد به من گفته بود وام گرفته در ضمن من با معاون اقتصادی وزارت اطلاعات حرف زدم و ایشان موضوع را تأیید کرد.


«ح.ف.ه»: من فقط عضو غیرموظف هیأت مدیره سورینت بودم


قاضی خطاب به متهم گفت: مسئولیت‌های خود را در مجموعه‌های بابک زنجانی عنوان کن که متهم گفت من فقط عضو غیرموظف هیأت مدیره سورینت بودم.


در این لحظه قاضی خطاب به متهم گفت: شما عضو هیأت مدیره بانک FIIB، عضو هیأت مدیره کنت بانک تاجیکستان، رئیس هیأت مدیره هلدینگ، عضو هیأت مدیره شرکت SCT، نایب رئیس گروه هتل‌های سورینت، نایب رئیس هواپیمایی قشم و عضو هیأت مدیره شرکت سورینت پرواز بودی این مدیریت‌ها بر چه مبنایی بود.


متهم گفت: من به عنوان عضو هیأت مدیره یک سهم مدیریتی داشتم که آن را گرفتم. آیا من به عنوان عضو هیأت مدیره چیزی دریافت کردم یا حقوق و پاداشی گرفتم؟


قاضی صلواتی در ادامه به نامه متهم ردیف سوم خطاب به بابک زنجانی اشاره کرد که در آن نوشته شده است که من کارمند شما نبودم که مرا اخراج کرده باشید بلکه رئیس هیأت مدیره و سهامدار بودم و اختیارات قانونی داشتم.


متهم پس از شنیدن این صحبت گفت: زمانی که پیش بازپرس رفته بودیم به من گفتند کارمند اخراجی بودی و من گفتم کارمند اخراجی نیستم بلکه رئیس هیأت مدیره هستم و بعد هم به زنجانی نامه زدم که چرا با این کار باعث بازداشت من شده است.


«ح.ف.ه»: عضو هیات مدیره بانک FIIB نبودم


صلواتی در ادامه به دریافتی‌های متهم ردیف سوم از بابک زنجانی اشاره کرد و افزود: شما از محل فروش سهام بانک FIIB به بانک ملت 4 میلیون و 682 میلیون یورو، یک دستگاه بنز S500، یک ویلا در کیش، یک منزل در شهرک غرب به قیمت 5 میلیارد تومان، یک میلیارد هدیه عروسی دختران و 4 میلیارد بابت شرکت بهدیس از زنجانی گرفته‌ای. همچنین شما یک تفاهم شفاهی با زنجانی داشتید که سه درصد از درآمد شرکت‌ها به شما تعلق بگیرد که متهم در پاسخ گفت کل بدهی من به زنجانی 14 میلیارد تومان بوده که بابت همین بدهی چک داشتم.


وی ادامه داد: زنجانی شخصیتی داشت که اگر کسی به او کمک می‌کرد کمکش را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت. زنجانی یک بدهی داشت که بابت آن آپارتمان خودم را در مرزداران فروختم و بدهی را پرداخت کردم حتی خودش هم نمی‌داند شاید الان فهمیده که پول از طریق فروش آپارتمان بوده و تا الان فکر می‌کرد از شرکت پول گرفتم.


صلواتی به متهم گفت: بر اساس اظهارات زنجانی در پرونده بیمارستان پارسیان شما عامدانه و عالمانه از طریق اسناد مجعول و با کمک فردی به نام «الف» بیمارستان پارسیان را به مبلغ صد میلیارد به زنجانی فروختید که از این میزان 44 میلیارد پرداخت می‌شود.


قاضی صلواتی ادامه داد: در ردیابی چک‌ها که در حال حاضر از سوی مأموران امنیتی در حال پیگیری است بخشی از این مبلغ به برخی از بستگان شما و دو میلیارد آن به یکی از نزدیکترین بستگان شما پرداخت شده است.


متهم در پاسخ گفت: بیمارستان پارسیان را فرد دیگری معرفی کرده و آن دو میلیارد هم مربوط به شخص دیگری است.


قاضی صلواتی از پیگیری پرونده بیمارستان پارسیان در دادسرای کارکنان دولت خبر داد.


15 دقیقه از جلسه دادگاه غیر علنی بود


بیست و سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی در حالی به پایان رسید که بنا بر درخواست نماینده دادستان 15 دقیقه آخر جلسه به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.


در این جلسه متهم ردیف سوم پرونده دفاعیات خود را به پایان رساند و نوبت به دفاعیات موکل متهم ردیف سوم رسید.


همزمان با نزدیک شدن به اذان ظهر قاضی صلواتی ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و گفت: زمان جلسه بعدی بعداً اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته