دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1399 - 10:20
کیم جونگ اون:

آمریکا بزرگ‌ترین دشمن کره شمالی است

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در توصیفی ایالات‌متحده را به‌عنوان "بزرگ‌ترین دشمن" کشورش معرفی کرد و اظهار کرد انتظار ندارد واشنگتن سیاست خود را در قبال پیونگ‌یانگ تغییر دهد.
کد خبر : 555273
8.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رسانه‌های کره شمالی روز شنبه اعلام کردند کیم در اولین کنگره حزب کارگران، حزب حاکم بر کره شمالی که پس از نزدیک به پنج سال از روز سه‌شنبه هفته پیش آغازشده است همچنین متعهد شد که زرادخانه هسته‌ای کشور را بیش‌ازپیش تقویت کند.


دشمن خواندن آمریکا، اولین اشاره مستقیم «کیم جونگ اون» به روابط پیونگ‌یانگ با واشنگتن از زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده در سال گذشته میلادی بود.


رهبر کره شمالی افزود: «باید ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین دشمنی که مانع اساسی توسعه کشور است را مقهور انقلاب ملت کنیم».


کیم گفت: مهم نیست چه کسی در ایالات‌متحده قدرت را در دست دارد جوهر ایالات‌متحده و روح واقعی سیاست اساسی آن در قبال کره شمالی تغییر نخواهد کرد.


او تصریح کرد: برای ایجاد «رابطه جدید» بین دو کشور، ایالات‌متحده باید سیاست «خصمانه» خود را در قبال کره شمالی کنار بگذارد.


رهبر کره شمالی افزود: پیونگ‌یانگ از سلاح هسته‌ای استفاده نمی‌کند مگر اینکه نیروهای متخاصم بخواهند از آن در برابر کره شمالی استفاده کنند.


کیم در مورد روابط بین دو کره هم گفت: کره شمالی در این مقطع نیازی به ارائه یک‌جانبه حسن نیت نسبت به کره جنوبی ندارد. وی درعین‌حال سئول را به جلوگیری از هرگونه اقدام خصمانه دعوت کرد.


خبرگزاری مرکزی کره شمالی گفته است نشست حزب ادامه خواهد یافت. درحالی‌که انتظار می‌رفت این نشست روز گذشته، جمعه پایان یابد بااین‌حال تاریخ دقیقی برای اتمام این نشست اعلام‌نشده است.


کنگره قبلی حزب کارگران کره شمالی برای اولین بار در ۳۶ سال گذشته به مدت چهار روز از ۶ مه ۲۰۱۶ برگزار شد، پس از آخرین کنگره، کیم سرعت تولید سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ازجمله موشک‌هایی که می‌توانند به سرزمین اصلی ایالات‌متحده برسند را تسریع کرد. در نوامبر ۲۰۱۷، او تکمیل "یک نیروی هسته‌ای دولتی" را اعلام کرد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته