دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 10:57

دبیر شورای سیاستگذاری سما گیلان: پژوهش، نخستین گام برای چیرگی بر چالش‌هاست

دبیر شورای سیاستگذاری سما استان گیلان با بیان اینکه پژوهش، گام نخستین و اساسی برای چیرگی بر چالش‌هاست، اظهار کرد: توسعه بدون انجام پژوهش‌های گسترده مبتنی بر اصول علمی، دست نیافتنی است.
کد خبر : 55525

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رحمت علی صابری حقایق در جلسه ستاد گرامیداشت هفته پژوهش سما واحد رشت گفت: یکی از عواملی که به توانمند سازی نیروی انسانی کمک می‌کند، توجه به امر پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت است که بتوان به واسطه آن، نیروهایی پویا، خلاق و پژوهشگر داشت و این رسالتی است که سازمان‌هایی چون، آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌هایی به مانند سما که متکفل امر تعلیم و تربیت هستد بر دوش دارند.


صابری افزود: فرهنگ پژوهش جنبش و نهضتی را می‌طلبد که رهبر معظم انقلاب از آن به «نهضت تولید علم» یا «جنبش نرم افزاری» یاد کردند و تمام اقشار جامعه را به محقق ساختن آن فرا خواندند.


معاون سما واحد رشت با توجه به شعارامسال هفته پژوهش و فناوری بعنوان «پژوهش و فناوری؛ عزم ملی رویکرد جهانی» گفت: اهتمام به بالندگی پژوهشگران و فناوران یکی از وجوه تمایز کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.


وی از برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی متناسب با رشته تحصیلی دانشجویان در هفته پژوهش، به منظور آشنایی دانشجویان با چگونگی انجام پژوهش‌های کاربردی و همچنین استعدادیابی دانشجویان فعال در این زمینه خبر داد.


برگزاری ۵ عنوان سخنرانی علمی و ۸ عنوان کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی متناسب با رشته‌های دانشجویان، برپایی نمایشگاه از آثار علمی و تحقیقاتی دانش آموزان و دانشجویان، بازدید علمی از صنایع استان، تقدیر از دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان پژوهنده از دیگر برنامه‌های اجرایی سما واحد رشت در هفته گرامیداشت پژوهش و فناوری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته