دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 10:57
طاووسی: کنگره پزشکی ورزشی برای ورزش ایران مفید است

برگزاری سمینار بین‎المللی پزشکی ورزشی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی

دبیر اجرایی اولین سمینار بین المللی پزشکی ورزشی به اهمیت و مفید بودن این کنگره برای ورزش ایران اشاره کرد.
کد خبر : 55512

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، طاووسی در خصوص اولین سمینار بین المللی پزشکی ورزشی گفت: «این کنگره با حضور شماری از پزشکان و اعضای تربیت بدنی برگزار شد که 22 نفر از اساتید برتر دنیا در حیطه پزشکی و ورزشی حضور داشتند. تمام اعضای این کنگره اروپایی بودند به جز یکی از آنها که پروفسوری از دانشگاه هیروشیمای ژاپن بود.»


وی افزود :«این کنگره یک کار مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت ورزشی، معاونت پزشکی و سازمان نظام پزشکی بود. در روز اول این کنگره به مسائل تغذیه پرداخته شد و در دیگر روزها در خصوص آسیب های ورزشی به صورت تخصصی بین اعضای کنگره جلساتی برگزار شد.»


طاووسی همچنین به جلسات این کنگره اشاره کرد و گفت :«در این کنگره هشت جلسه علمی وجود داشت که موضوع آن آسیب‌های اندام های فوقانی و تحتانی چه از لحاظ جراحی و چه غیرجراحی بود که همگی مربوط به ورزش های زمستانی می‌باشد.»


دبیر اجرایی سمینار بین المللی پزشکی ورزشی در خصوص دیگر برنامه‌های این کنگره خاطر نشان کرد :«از دیگر برنامه های ما در این کنگره مسایل مربوط به بیومکانیک آسیب‌ها بود که ما در این مورد بحث کاملی را در کنگره داشتیم. همچنین یک موضوع دیگر راجع به انتقال مصدوم از محل حادثه و به نوع برخورد با فرد مصدوم بود.»


دبیرعلمی کنگره بین‌المللی پزشکی ورزشی در پایان اظهار کرد :«در این کنگره، اعضای تربیت‌بدنی، فیزیوتراپیست‌ها، ارتوپدها، مجلات ورزشی، پزشکان تیم، پزشکان عمومی و طب‌های فیزیکی حضور پیدا کردند و به نحوی با مشکلات استخوان‌ها بیشتر آشنا شدند. از نکات قابل ذکر این است که این سمینار مختص به یک ورزش خاص و یا ورزش های زمستانی نبود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ایران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته