دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1394 - 10:02

فرمانده نیروهای ویژه عربستان در یمن کشته شد

منابع عالی‌رتبه دولت در تبعید یمن با بیان درگیری میان نیروهای جنبش انصارالله و نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در استان تعز، از کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه عربستان در یمن خبر دادند.
کد خبر : 55511

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، بامداد امروز دوشنبه «عبدالله سهیان» فرمانده نیروهای ویژه عربستان در یمن به همراه سه نفر از نیروهای ائتلاف عربی در درگیری با نیروهای جنبش انصارالله کشته شدند.


منابع عالی‌رتبه دولت در تبعید یمن گفتند که این درگیری در تنگه «باب‌المندب» رخ داده است.


این منابع افزودند: «عبدالله سهیان» در پایگاهی نظامی میان تنگه استراتژیک «باب‌المندب» و منطقه «عمری» در حومه شهری «ذوباب» در استان «تعز» واقع در غرب یمن وارد درگیری‌ها شد و در نهایت کشته شد.


این منابع تاکید کردند: «سهیان» یگانی از ائتلاف شامل 146 سرباز و 16 تانک در اختیار داشت که پرتاب موشک از سوی «حوثی‌ها» (انصارالله) منجر به کشته شدن وی به همراه دو نفر از سربازان سعودی و یک سرباز اماراتی و زخمی شدن تعدادی دیگر از نیروها شد.


این در حالی است که منابع رسمی عربستان تاکنون کشته شدن فرمانده نیروهای ویژه عربستان در یمن را تایید نکرده‌اند.


از سوی دیگر، منابع وابسته به جنبش «انصارالله» یمن اعلام کردند: نیروهای «انصارالله» با شلیک موشک «توشکا» به مقر فرماندهی عملیات در نزدیکی «باب‌المندب» 146 نیروی ائتلاف را کشتند.


بر طبق گزارش این منابع، 23 نیروی عربستانی،7 اماراتی و 9 مراکشی در این حمله کشته شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته